21. září 2020
- ČEZ myslí v předstihu na recyklaci fotovoltaik
- Další testy STK a SME odhalily nedostatky, ale také správné postupy kontrolních techniků
- ŘSD vybralo stavitele části Pražského okruhu z Běchovic k D1
- Modernizace železničního uzlu Česká Třebová má začít v prosinci
- Dostavba D7 mezi Kutrovicemi a Panenským Týncem má zhotovitele
- Leo Express investuje 400 milionů do dualizace
- SP ČR: Oživení ekonomiky je a bude pomalejší, inflace se stabilizuje
- RTR - TRANSPORT A LOGISTIKA se stěhuje do nové budovy ve VGP Parku Ústí nad Labem City
- 25 let CBRE v ČR: Jak se za poslední čtvrtstoletí proměnil trh komerčních realit a kam směřuje?
- Nejlepší nabídku na obchvat Náchoda dala Eurovia CZ, 79 procent předpokladu
- Povinné ručení v říjnu zdražilo meziměsíčně v průměru o 164 korun
- Část interní logistiky pro Continental Tires Slovakia zajišťuje PST CLC Mitsui-Soko
- AŽD vybaví systémem ETCS motorové jednotky řady 845 GW Train Regio
- IVECO BUS předal první z šesti elektrických CROSSWAY LE Line dopravci COMETT PLUS
22.9. - V úterý začala fungovat část obchvatu Slaného a tím i celý obchvat v délce 12,85 km. Je to o 2 měsíce dříve proti původnímu plánu. Pouze v místě napojení obchvatu na stávající silnici I/16 u Velvar se jezdí v úseku cca. 80 metrů 2 provizorními jízdními pruhy. Kompletní napojení v celé šířce vozovky není možné realizovat bez svedení dopravy z vybudované provizorní komunikace právě novou část obchvatu. Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Silnice I/16 propojuje silnici I/7 a dálnici D8. V nové trase převádí silné dopravní zatížení z města Slaného a obcí Vítov, Luníkov a Ješín, kde denně projede až 10 000 vozidel.
Celková délka obchvatu necelých 13 km. Přeložky nebo úpravy navazujících a dočasných asfaltových komunikací II. a III. tříd jsou v celkové délce cca 6,6 km, přeložky polních cest v délce cca 2,25 km. Realizovalo se celkem 11 mostních objektů v délce 489 metrů. 8 mostů je na hlavní trase, 2 jsou mosty přes trasu. Na obchvatu je 5 křižovatek z toho 2 mimoúrovňové s délkou větví 666 metrů a 4m vysoká protihluková stěna v celkové délce 1,4 km. Z 20 vodohospodářských objektů stojí za zmínku 4 retenční nádrže.
Na stavbě bylo použito celkem 84 420 tun asfaltových směsí,186 650 tun kameniva, 660 000 m3 zeminy na vybudování náspů nebo 11.819 m3 konstrukčního betonu mostů.
Co patří k raritám stavby a o čem se mnoho neví, je velmi zajímavý záchranný archeologický výzkum. Ten probíhal od 1.8.2018 až do 31.5.2019. V ploše stavby bylo nalezeno jedno z největších pravěkých nalezišť na území Čech. Nejstarší nálezy pochází ze zhruba ze 4,5 tisíce let starého pohřebiště kultury zvoncovitých pohárů, ze starší i mladší doby bronzové. Dále byly nalezeny předměty hallstattské kultury, z období 6.-8. století před naším letopočtem. Celkem bylo nalezeno přes 2.500 tisíce předmětů, především kosterních nálezů, nádob, zbraní nebo šperků
(tl)