INEX SPEDITION / EWT

Padesátý návěs Schmitz Cargobull pro INEX SPEDITION

Padesátý návěs Schmitz Cargobull pro INEX SPEDITION

Již padesátý návěs Schmitz Cargobull, taková je bilance dvacetileté spolupráce trutnovské dopravní a logistické společnosti INEX SPEDITION, s. r. o., a firmy EWT, s. r. o., která přípojná vozidla německého výrobce do České republiky dováží. Zástupci obou společností se poprvé setkali v roce 1994 a první návěsy z produkce Schmitz Cargobull si firma INEX SPEDITION pořídila o dva roky později. V té době ještě provozovala i tahače značky LIAZ, ale začínala je obměňovat v té době moderními vozidly plnícími emisní normu Euro 2.

Co se týče přípojných vozidel, zpočátku se jednalo o plachtové návěsy, avšak postupně se vozový park rozrůstal i o další techniku. „V roce 2007 jsme se rozhodli, že je třeba, abychom se profilovali jako firma se širším zaměřením, a rozšířili jsme naše portfolio o vozidla s izotermickými nástavbami včetně dvojpodlažního provedení. A v roce 2010 jsme se dohodli na dodávce prvních chladírenských návěsů,“ uvedl minulý týden jednatel společnosti INEX SPEDITION Josef Dvořák. V současné době tak dopravce provozuje jak normální plachtové návěsy, tak v provedení lowdeck s vnitřní výškou tři metry, izotermické a chladírenské návěsy. Vyjma kontejnerových a sklápěcích návěsů tedy veškerou techniku, kterou Schmitz Cargobull nabízí.

Zhruba polovinu vozového parku představují frigo a skříňové návěsy a polovinu plachtové návěsy, z nichž přibližně polovina je v provedení lowdeck. Skříňové návěsy však bude firma prodávat a již na podzim bude mít vedle plachtových návěsů pouze chladírenské a mrazírenské. Poslední dvě nová vozidla, devětačtyřicáté a jubilejní padesáté, které firma převzala na konci května, jsou plachtové návěsy lowdeck Varios a ihned po převzetí byly nasazeny pro přepravy v rámci automobilového průmyslu.

Přepravy s vysokou přidanou hodnotou

„Skříňové a chladírenské návěsy používáme pro přepravy s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou především vývozy počítačových komponentů a elektroniky a pro dovoz mražených potravin, ovoce a zeleniny. Plachtové návěsy využíváme pro přepravy pro strojírenský průmysl, samozřejmě pro automotive a také pro papírenský průmysl,“ upřesnil Josef Dvořák. Role s papírem firma vozí nastojato a využívá při tom speciální upevňovací systém návěsů. „Dodáváme vozidla, které mají po obvodu podvozku kurtovací systém, takže lze kurtovat i na rám,“ dodal Ivan Škaloud ze společnosti EWT.

Výbava vozidel pro INEX SPEDITION je podle něj již v podstatě ustálená, a to nejen co se týče barevného provedení a potisku plachet. „Vozidla jsou například osazena nápravami Schmitz Cargobull Rotos a plachtové návěsy mají napínání plachet pomocí ráčen vpředu, což není zcela běžná výbava. Plachty dodáváme i s všitou ocelovou mřížkou proti vykradení, která nejenže zabraňuje rozříznutí celé plachty, ale mnohé zloděje už předem odradí, protože je zvenku patrná,“ dodal.

Průběžné informace o novinkách

„Máme ustálené technické provedení, ale od pana Škalouda se vždy dozvídáme o všech novinkách na návěsech, které usnadňují nakládku a vykládku. Diskutujeme o nich, dostáváme i reference na jiné dopravce, kteří už je vyzkoušeli, sami si to u nich ověřujeme a pak případně objednáváme návěsy i těmito inovativními řešeními,“ doplnil jej Josef Dvořák s tím, že příkladem mohou být právě plachty s ocelovou mřížkou. „Pomáhá nám to především při přepravách do Velké Británie, na které se specializujeme,“ u­vedl.

Velká Británie i exotické destinace

Ve Velké Británii a ve Skotsku má firma týdně až deset kamionů, ale k důležitým destinacím patří i Německo, země Beneluxu, Francie a Švýcarsko. Vozidla s logem INEX SPEDITION však jezdí i do celé Evropské unie a do Švýcarska a Norska. Specialitou firmy jsou pak jízdy do zemí, které jsou exotické nejen pro silniční dopravu. „Zajišťovali jsme například dopravu pro tým Škoda Motosport na Rallye Azory, Rallye Kanárské ostrovy a Rallye Kypr, dvakrát jsme jeli na Island přes Faerské ostrovy, byli jsme i v Alžírsku. Pro společnost Škoda Auto, a. s., jako sponzora mistrovství světa v ledním hokeji jsme také již několikrát naváželi vozidla do pořadatelské země, naposled to bylo letos do Běloruska. Pro Škodu Auto zajišťujeme i dopravu vozidel na autosalony, například v Ženevě, Paříži, Bruselu, Lipsku, Moskvě atd.,“ řekl Josef Dvořák.

Pravidelná obměna

Návěsy jsou v provozu zhruba šest let a pak je firma obměňuje, a to buď protiúčtem při pořizování nových vozidel, nebo je prodává sama. „Jejich užitná hodnota je po té době velice dobrá a máme již pravidelné zákazníky v Rusku, na Ukrajině, v pobaltských republikách i v Polsku. Schmitz Cargobull tam má velice dobré jméno,“ uvedl Josef Dvořák. „Když vezmeme po INEXu návěs na protiúčet, máme jistou, že bude plně provozuschopný a v bezvadném stavu. Vykupujeme ho s důvěrou a na východě je vždy velice dobře prodejný,“ doplnil jej Ivan Škaloud.

Nejlepší dopravní firma v Královéhradeckém kraji

INEX SPEDITION se také pravidelně účastní soutěže Vodafone Firma roku, kde se umísťuje v první desítce, a to z několika stovek přihlášených. Loni dokonce obsadila třetí místo a podle pořadatelů to je nejvyšší příčka, jakou je dopravní společnost schopná v této soutěži obsadit.

Dvaadvacáté výročí založení firmy

Letos 7. května uplynulo přesně 22 let od založení společnosti INEX SPEDITION. Na rozdíl od mnoha jiných dopravců nevznikla privatizací ČSAD, ale začínala od nuly. „Dříve se mi velice líbily malé rodinné firmy například v Německu, které měly vlastní areál se vším potřebným a kde bylo patrné, že i zaměstnanci jsou spokojení. Tento sen jsme si splnili, když jsme v roce 2006 zrekonstru­ovali náš areál do stávající podoby. Pak ale vyvstala otázka, co dál. Bylo nám zřejmé, že je třeba se rozvíjet, a trendem bylo nabízet komplexní služby v rámci logistického řetězce, služby s přidanou hodnotou. Pořídili jsme si proto i jiné návěsy než plachtové a máme již tři areály, dva v Trutnově a jeden v blízkosti našeho zákazníka v Mladé Boleslavi Pokud chceme být v dnešní době úspěšní, nemůžeme zákazníkovi, pokud po nás chce i komplexní logistiku či jiné služby, říci, aby se obrátil na někoho jiného. Je třeba se neustále rozvíjet a o to se také snažíme,“ uvedl Josef Dvořák.

Milan Frydryšek

www.inexspedition.cz

www.ewt.cz

spinner