​Prodej přípojných vozidel překročil hranici padesáti tisíc

​Prodej přípojných vozidel překročil hranici padesáti tisíc

Německý výrobce přívěsů a návěsů Schmitz Cargobull dodal svým zákazníkům během finančního roku 2015/2016 více než 50 000 vozidel a jeho obrat se zvýšil na 1,7 miliardy €. V červenci na tiskové konferenci na zámku Krickenbeck to uvedli zástupci společnosti. Přesné výsledky budou zveřejněny koncem září.

"Indikátory na klíčových trzích západní a střední Evropy se znovu zvýšily o více než 20 procent,“ uvedl Andreas Schmitz, který je od dubna letošního roku předsedou představenstva společnosti. „Také modulární systém nové generace návěsů Genios byl na trhu velice dobře přijat,“ dodal. Technologie výroby hlavních podélníků rámu, jež jsou zastudena válcovány z jednoho kusu, v kombinaci s osvědčeným nýtováním umožňuje nabídnout zákazníkům velké množství variant vozidel, která budou vyhovovat přesně jejich potřebám konfigurace návěsů. Standardizované komponenty zaručují nejvyšší kvalitu a minimalizují náklady na údržbu. „Naše pozornost je v zájmu zákazníků neustále soustředěna na celkové náklady na vlastnictví návěsů,“ uvedl Andreas Schmitz. Vestavěná chladicí jednotka s novým dotykovým ovládacím panelem stejně jako telematický systém návěsu nastolují podle něj nový standard v odvětví. „Toto naše proaktivní pojetí služeb přináší našim zákazníkům značné výhody a ekonomické benefity,“ dodal Andreas Schmitz.

Další rozsáhlé investice

Ve fiskálním roce 2015/2016 Schmitz Cargobull dodal zákazníkům více než 50 000 vozidel (v předchozím období to bylo 44 000). Obrat společnosti vzrostl o více než 12 procent na 1,7 miliardy € a objem objednávek přesáhl 53 800 vozidel. Investiční náklady ve výši 31 milionů € byly financovány z vlastních zdrojů.

Do nových výrobních zařízení v Altenberge byly investovány čtyři miliony €. Mezi nejvýznamnější investiční akce se řadí přestavba závodu na výrobu panelů Ferroplast v Berlíně a další reorganizace výrobní linky v Altenberge. V uplynulém fiskálním roce měl Schmitz Cargobull zhruba 5200 zaměstnanců.

Pozitivní vývoj trhu

„Navzdory obecné ekonomické nejistotě došlo od začátku nového roku na trzích střední a západní Evropy k nárůstu poptávky po návěsech,“ řekl nový obchodní ředitel společnosti Boris Billich. Po investicích do modernizace tahačů v souvislosti se zavedením ekologické normy Euro 6 mají nyní dopravní firmy finanční prostředky na modernizaci vozového parku návěsů. „Navíc díky příznivým cenám pohonných hmot se naši zákazníci nyní cítí volněji,“ řekl Boris Billich. Obtížná je však stále situace v Rusku, kde trh s návěsy vykázal prudký pokles v důsledku řady omezení pro dopravní společnosti, stejně jako v důsledku krize na Ukrajině a poklesu příjmů z vývozu surovin. „Navzdory tomu vidíme do budoucna velké příležitosti pro rozvoj ruského trhu v budoucnu a zůstáváme na něm aktivní,“ řekl Andreas Schmitz. Schmitz Cargobull také vyrábí a prodává návěsy v Číně. První pilotní výroba v čínském Wu-chanu začala v roce 2015. V současné době má tamní závod již sto zaměstnanců.

Velké objednávky v zahraničí

V prvním čtvrtletí nového fiskálního roku pokračoval růst počtu objednávek ve Francii, Španělsku, Itálii a Velké Británii. Zhruba 16 000 vozidel z konce června již překračuje stanovené cíle o 25 procent. Velká objednávka z Litvy na 540 vozidel (410 chladírenských návěsů a 130 plachtových) a více než dvacetiprocentní růst v Polsku a České republice indikují pozitivní vývoj i ve střední Evropě. Pouze v Rusku a na Ukrajině je situace stále obtížná. „Podle našeho spíše konzervativního plánu by prodej ve stávajícím obchodním roce měl přesáhnout 47 000 vozidel,“ řekl Andreas Schmitz. „Avšak s aktuální poptávkou a s vyloučením nepředvídatelných okolností může být tento cíl výrazně překročen,“ dodal.

Dokončena generační obměna vedení

Dne 1. dubna letošního roku, s počátkem nového obchodního roku 2016/2017, byla dokončena dlouho plánovaná generační obnova vedení společnosti. Předseda představenstva Andreas Schmitz je zodpovědný za korporátní strategii, vztahy s veřejností, rozvíjející se trhy, závod Schmitz Cargobull ve Wu-chanu a služby s přidanou hodnotou. Od téhož data Boris Billich (ve společnosti je od 1. ledna letošního roku) odpovídá za mezinárodní prodej. Roland Klement vedl od roku 2012 oddělení výzkumu, vývoje a testování a nyní zodpovídá za skříňové návěsy. Andreas Klein řídí od roku 2015 Operační divizi, která má na starosti výrobu, logistiku a řízení kvality, a letos v dubnu převzal péči o výrobní linky podvozků a sklápěcích návěsů. Andreas Busacker zodpovídá od roku 2015 za Finanční divizi a nově převzal i skupinu pro audity, centrální nákupy, obchodní procesy IT a lidské zdroje.

„Opět máme strukturu rady efektivnější,“ uvedl při jejím představení Andreas Schmitz. „Aby mohla pracovat jako jeden tým, všichni členové přestěhovali svá pracoviště do ústředí v Horstmaru. Očekáváme, že rychlá výměna informací a výhodná poloha mezi hlavními výrobními závody v Altenberge a Vredenu poskytne impuls pro další rozvoj,“ dodal.

Nová služba Universal Executive pro plachtové návěsy

Jednou z novinek, které budou představeny letos v září na veletrhu v Hannoveru, je služba S.CS Universal Executive. V současné době je již zavedená služba pro chladírenské návěsy S.KO Cool Executive, jež se vztahuje i chladicí systém Schmitz Cargobull. Nyní výrobce nabízí obdobný balíček služeb i pro plachtové návěsy.

Tento balíček, tzv. Executive Package, zahrnuje plachtový návěs s nápravou ROTOS vlastní výroby a pneumatiky Schmitz Cargobull. K tomu navíc smlouvu typu full ser-vice na servis návěsu a pneumatik, telematiku a celoevropskou pohotovostní službu. K balíčku patří i další exkluzivní vybavení – systém pro monitoring tlaku v pneumatikách napojený na telematiku, nová lepená podlaha a také telematická jednotka. To vše je standardní součástí balíčku. Ten lze navíc doplnit o potřebné financování. To vše zaručuje maximální transparentnost nákladů a pomáhá při snižování celkových nákladů na vlastnictví – a to vše prostřednictvím jediného obchodního partnera. Se zahájením veletrhu bude balíček nabízen v Německu, Beneluxu a Maďarsku; další země budou následovat.

Řada dalších novinek

Zákazníci mají nyní možnost vytvořit si na bázi modulárního systému s pomocí konfigurátoru svůj individuální plachtový návěs a do osmnácti hodin si jej objednat. Schmitz Cargobull také přichází s konceptem lepené podlahy, který výrazně zlepšuje kvalitu ložné plochy, a to zejména v souvislosti s průmyslovou výrobou návěsů.

Další novinkou je modulární koncepce pro delší a těžší vozidla. Výrobce nyní uvádí svůj vlastní spojovací prvek dolly DO18/L-2 s výškou točnice 1050 – 1100 mm. V nabídce je rovněž vstupní zámek k ovládacímu panelu na skříni chladírenské nástavby, který brání k nechtěnému přístupu k chladicí jednotce Schmitz Cargobull.

Dalších inovací doznal i modulární systém V7 pro zajištění nákladu v chladírenských návěsech. Krádežím má zabránit nový systém zamykání dveří LS3, který není přímo viditelný a je spojen s elektronickým zámkem, jenž má neomezený počet kombinací. Představeny budou i inovace v segmentu sklápěcích návěsů, například pro dopravu asfaltu. 

(lan)

spinner