18. prosince 2014
Dopravní firma Hebík Transport, s. r. o, z Týna nad Vltavou vznikla v roce 2003. O tři roky později se začala orientovat na chladírenské přepravy, pořídila první návěsy Schmitz Cargobull a v současné se již na chladírenské přepravy zaměřuje výhradně – provozuje na padesát souprav, včetně pěti vozidel s novými chladicími jednotkami Schmitz Cargobull.
Od roku 2003, kdy společnost Hebík Transport, s. r. o, začínala s plachtovými návěsy (dnes má již pouze dva a odstavené), se postupně rozrůstala a rozšiřovala vozový park i počet svých zaměstnanců. Těch má nyní včetně administrativních kolem šedesáti. V současné době také dostavuje nový areál v Týně nad Vltavou, kde bude mít parkovací plochy pro kamiony i servis, a to jak pro nákladní vozidla včetně návěsů, tak pro osobní vozidla. Jeho součástí bude také pneuservis. Obrat firmy v loňském roce činil přibližně 145 milionů Kč. Jediným majitelem společnosti je Martin Hebík. Firma se specializuje na přepravy ovoce, zeleniny, masa, rychle zkazitelného zboží a elektroniky, a to především z a do Francie, Španělska, Itálie a zemí Beneluxu.
Přednosti nové jednotky
„Výhodu vidíme v tom, že vše je od jednoho dodavatele, s kterým jsme dlouhodobě spokojeni, a předpokládáme, že chladicí jednotka bude stejně spolehlivá jako návěs,“ uvedl Martin Hebík. „Navíc máme k dispozici také jednu telematiku, která je společná pro jednotku i pro návěs, která nám umožňuje hlídat a případně korigovat všechny potřebné parametry, což ni-kdo jiný v základu nemá. Špatné nastavení teploty je tak vyloučené, protože ji dispečer může na dálku zkontrolovat i sám nastavit. Dispečer také může díky telematice zaslat výpis teplot přímo zákazníkovi,“ dodal Martin Hebík.
Oboustranná komunikace
Jednotka komunikuje oboustranně. Dopravce tedy může jednotku na dálku zapnout, vypnout, nastavit teplotní režim a agregát komunikuje i se servisem. „To je také důležité, obzvláště při přepravách rychle zkazitelného zboží, protože díky komunikaci jednotky se servisem se předejde nepřed-vídaným zdržením na cestě. Navíc i servisní interval je delší než u konkurenčních jednotek, činí dva roky, respektive tři tisíce motohodin,“ řekl Martin Hebík. „Rovněž software se do jednotky nahrává na dálku, jako aktualizace telefonu, a není třeba jezdit do servisu. Všechny jednotky mají ve standardu, že jsou dva roky pravidelně monitorované dohledovým centrem Schmitz Cargobull. Vše probíhá automaticky, dopravce se nemusí o nic starat,“ upřesnil Milan Rašplička ze společnosti EWT, která techniku značky Schmitz Cargobull do České republiky dováží.
Ekonomický přínos
„Předpokládáme, že pokud se neobjeví závady, budou i další naše návěsy již s chladicí jednotkou Schmitz Cargobull. V současnosti jich máme pět. Jistě, nejedná se o nejlevnější zařízení, do ceny se nepochybně promítá i telematika. V tuto chvíli ještě neumíme přesně říci, zda se nám vyšší pořizovací náklady v provozu vrátí a nakolik, to uvidíme až po několika měsících. Podle výrobce je zde však určitý potenciál, že jednotky by měly být úspornější,“ uvedl Martin Hebík.
(lan)