Ford

Řada Ford Transit doznala dalšího rozšíření

Řada Ford Transit doznala dalšího rozšíření

Další rozšíření nové řady Transit představil Ford letos v září na veletrhu IAA v Hannoveru. Evropští zákazníci nyní mají na výběr více než 450 modelových variant a mezi aktuálně vyráběné verze transitu nově patří podvozek s dvojkabinou společně s extra dlouhými variantami Super Jumbo a modely Double cab in Van (DCiV), Kombi a Kombi Van. Tyto nové podoby transitu znamenají završení bezprecedentní obměny a rozšíření celé řady užitkových vozů Ford Transit, jež během 24 měsíců vytvořila nejmladší paletu modelů na trhu.

Obměna modelů přinesla Fordu podle jeho zástupců pozici nejrychleji rostoucí značky užitkových vozů v Evropě. Od ledna do srpna Ford prodal více než 137 tisíc užitkových vozidel, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 představuje meziroční nárůst o 12,7 procenta. Během tohoto období se prodeje Transitu Custom více než zdvojnásobily, prodeje Transitu Connect vzrostly o 59 procent a podíl Fordu na trhu užitkových vozů se zvýšil na 10,8 procenta – to je nejvíc od roku 1997. Mezi dvacet hlavních evropských trhů pro Ford patří Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

První fáze výroby zcela nového „velkého“ transitu byla zahájena na jaře 2014 a přinesla verze van, podvozek a minibus pro 18 osob. Tato řada se vyznačovala nižší spotřebou paliva, snížením nákladů na údržbu a opravy, větší odolností, větším objemem nákladového prostoru a novými řešeními pro manipulaci s nákladem. Nyní přichází druhá vlna variant zahrnující nové karosářské verze, nové délky rozvoru a pokročilý pohon všech kol (AWD).

Rozšířená řada variant podvozek

Kompletní řada modelů Transit podvozek nyní zahrnuje variantu dvojkabina, která díky čtyřmístné lavici ve druhé řadě nabízí místo až pro sedm osob, a také extra dlouhé prodloužené L5 Super Jumbo – historicky nejdelší verze transitu. S jednokabinou nabízejí modely L5 dlouhou ložnou plochu. Valník s otevíratelnými bočnicemi má plochu velkou 11,5 m2 a dlouhou více než 5,2 metru. Navzdory celkové délce karoserie 7797 milimetrů má vůz stále kompaktní průměr otáčení 15,8 metru. Nabídku modelů Transit podvozek tvoří pět různých délek karoserie pro jednokabinu (L1 až L5) a čtyři pro dvojkabinu (L2 až L5), v kombinaci s celkovou hmotností od 3,1 do 4,7 tuny. Transit podvozek je určen pro různé nástavby včetně specializovaných verzí jako chladicí vůz, mobilní dílna, záchranářský vůz nebo obytný automobil. Co se týká tažení přívěsných vozidel, provedení 350 HD a 470 umožňují připojit brzděný přívěs s hmotností až 3,5 tuny, celková hmotnost soupravy tedy činí sedm tun.

Double Cab in Van (DCiV) a kombi

Varianta DCiV, která je odvozena od běžného Transitu Van, má díky standardní čtyřmístné lavici ve druhé řadě místa až pro sedm osob a také rozměrný a zabezpečený nákladový prostor. Nabízejí se tři různé konfigurace karoserie od středního rozvoru L2 se střední výškou střechy po model L4 H3 Jumbo s vysokou střechou. Zadní část prostoru pro posádku má bohaté prosklení s možností objednat výklopná boční okna. Všechna místa jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy a výškově nastavitelnými opěrkami hlavy. Pro dosažení vyšší úrovně bezpečnosti se mezi prostorem pro posádku a nákladovým prostorem nachází plnohodnotná přepážka s oknem (plně vyhovuje mezinárodně uznávaným standardům pro dělicí přepážky DIN a ISO) bránící proniknutí nákladu do prostoru pro posádku. Další možnosti flexibilní přepravy osob a nákladu nabízí nová řada modelů Transit Kombi, které mohou mít až tři řady sedadel a místa pro devět osob a Kombi Van pro sedm osob ve dvou řadách.

Pohon všech kol

Ford také zahájil výrobu inteligentního systému pohonu všech kol AWD, jenž transitu podle výrobce dodá bezkonkurenční trakci a jízdní dynamiku. Ve srovnání s předchozí generací Transitu AWD nový systém nabízí: výrazně lepší trakci při snížené adhezi, plnou integraci se standardními systémy stabilizace (ESP) a kontroly trakce a nový režim AWD Lock pro maximální trakci v extrémních podmínkách. Nejnovější systém AWD je plně elektricky řízený pohon všech kol s vysoce výkonným elektrickým čerpadlem a spojkou, který rozděluje točivý moment mezi všechna čtyři kola. Na rozdíl od konkurenčních systémů dokáže podle výrobce rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru od 0 : 100 do 100 : 0, v závislosti na chování vozu a požadavcích řidiče.

Na výběr jsou dva jízdní režimy, přičemž standardní režim AWD Auto je vhodný pro většinu provozních podmínek, kdy je standardně poháněna zadní náprava a v závislosti na zátěži motoru a momentálních podmínkách se přední náprava připojuje automaticky. Režim AWD Lock pomáhá v extrémních provozních podmínkách, například v hlubokém písku nebo sněhu. Tento režim zapojí systém AWD už u stojícího vozu. K zajištění optimální trakce systém neustále vyhodnocuje chování vozu a požadavky řidiče a může na přední kola nasměrovat až sto procent točivého momentu. Modul ESP je přepnutý do režimu, který umožňuje přenášet točivý moment na kola bez zásahů kontroly trakce, a to i v situaci, kdy se kolo protáčí.

(lan)

spinner