​Renault Trucks nabídne od roku 2025 elektrický tahač s dojezdem 600 km

​Renault Trucks nabídne od roku 2025 elektrický tahač s dojezdem 600 km

26.11. - Od roku 2025 bude Renault Trucks přijímat objednávky na prodloužený dojezd svého 100% elektrického modelu Renault Trucks E-Tech T. Toto vozidlo s dojezdem až 600 km na jedno nabití otevírá podle výrobce nové perspektivy pro dekarbonizaci dálkové dopravy.

Elektrická nákladní vozidla Renault Trucks najela v provozu u zákazníků více než 30 milionů kilometrů a ušetřila 29 000 tun emisí CO₂. Touto novou nabídkou francouzský výrobce dále rozšiřuje řadu svých udržitelných dopravních řešení, aby podpořil své zákazníky při jejich energetické transformaci.

Inovativní technologie pro maximální výkon

Zvýšeného dojezdu modelu Renault Trucks E-Tech T bylo dosaženo integrací nového komponentu, kterým je elektrická náprava.

Technologie elektrické nápravy umožňuje seskupit všechny prvky hnacího ústrojí (elektromotory a převodovku) v zadní části vozidla, čímž se uvolní prostor mezi bočními podélníky pro umístění dalších akumulátorů. Renault Trucks E-Tech T vybavený elektrickými nápravami umožňuje dojezd až 600 km na jedno nabití.

„Příchod tohoto elektrického nákladního vozidla podpoří přechod na elektrickou mobilitu," uvedl Emmanuel Duperray, senior viceprezident pro elektromobilitu Renault Trucks. „Věříme, že dojezd 600 km na jedno nabití v kombinaci s rozvojem veřejné dobíjecí infrastruktury do roku 2026, nám umožní dosáhnout provozní parity (s dieselovou technologií), kterou naši zákazníci očekávají,“ dodal.

Doplnění stávající nabídky elektrických vozidel

Tento Renault Trucks E-Tech T s prodlouženým dojezdem, určený pro dálkovou dopravu, rozšíří nabídku výrobce elektrických vozidel, aniž by nahradil stávající řešení. Renault Trucks bude nadále nabízet širokou škálu konfigurací, dojezdů a výbav přizpůsobených konkrétnímu použití. S cílem pomoci dopravcům najít ideální řešení jim Renault Trucks poskytuje také pokročilé simulační nástroje, které umožňují konfiguraci každého elektrického nákladního vozidla podle jejich specifických potřeb.

„Nechceme se účastnit závodu o největší dojezd na jedno nabití“, zdůraznil Emmanuel Duperray. „Předimenzované akumulátory znevýhodňují užitečné zatížení, zvyšují celkové provozní náklady a zvyšují ekologickou stopu. Elektrické nákladní vozidlo je z podstaty dražší než vozidlo se spalovacím motorem. Musíme přehodnotit nízkouhlíkovou logistiku, jinými slovy, přehodnotit dopravní modely tak, abychom optimalizovali využití dopravních prostředků, a tím snížili náklady na kilometr,“ dodal.

Renault Trucks podporuje své zákazníky v tom, aby přizpůsobili velikost akumulátorů podle svých skutečných potřeb, a poskytuje jim podporu při optimalizaci řešení, včetně strategie nabíjení. „Tento přístup nám už nyní umožňuje dosahovat u našich sériových vozidel Renault Trucks E Tech T denního nájezdu přes 700 kilometrů,“ uvedl výrobce.

Příjem objednávek na Renault Trucks E-Tech T s prodluženým dojezdem bude spuštěn v roce 2025, přičemž výroba vozidel bude probíhat v továrně v Bourg-en-Bresse, která od roku 2023 vyrábí také elektrická vozidla značky.

(lan)

Foto: Renault Trucks

spinner