22. prosince 2013
PRAHA (20.12.) – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo dvě nově vybudované stavby na rychlostní silnici R7 vedoucí z Prahy do Chomutova. Jde o komunikace mezi mimoúrovňovými křižovatkami Vysočany a Droužkovice a dále mezi mimoúrovňovými křižovatkami Droužkovice a Nové Spořice. Nové úseky měří téměř 16 kilometrů a jejich vybudování stálo přes pět miliard korun.
Stavby „R7 MÚK Vysočany – MÚK Droužkovice“ a „R7 MÚK Droužkovice – MÚK Nové Spořice“ jsou součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic a rychlostních komunikací v České republice. Hlavní silniční tah R7 Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána – Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státě Sasko a návazně se státy Evropské Unie.
Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt a v plném čtyřpruhu obchvat Sulce a úsek mezi MÚK Bitozeves a MÚK Vysočany. Vzhledem ke složitému horskému terénu v území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní komunikace v tomto úseku, zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.
Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun, Postoloprt a strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště. Stavbu dalších úseků ale ŘSD zatím nezahájí. Silnice totiž už loni vypadla z dlouhodobé strategie ministerstva dopravy. Na další stavby tak ŘSD nemá peníze, přesto bude pokračovat alespoň v přípravách.
Foto: ceskedalnice.cz