16. února 2022, (pav)
16.2. - Škoda Auto rozšiřuje čtvrtou generaci vozu Fabia o variantu Monte Carlo. Tímto označením, které Škoda Auto původně představila exkluzivně pro vůz FABIA, se od roku 2011 pyšní lifestylové varianty se sportovním nádechem. Tyto modely odkazují na četné úspěchy značky Škoda na legendárním rallyovém závodě. Sportovní vzhled vozu Fabia Monte Carlo podtrhují černé designové prvky. Interiér zdobí červené elementy a přístrojová deska v dekoru Carbon. Fabia Monte Carlo je k dispozici se dvěma tříválcovými motory o objemu 1,0 l a jedním čtyřválcovým motorem 1,5 TSI. Jejich výkonové spektrum sahá od 70 kW (95 k) do 110 kW (150 k).
Využití modulární platformy MQB A0 koncernu Volkswagen přineslo čtvrté generaci vozu Fabia dynamičtější proporce a emotivnější vzhled. Tento vizuální dojem ještě umocňují typické prvky varianty Monte Carlo jako například černá maska chladiče, specifický přední a zadní nárazník, difuzor zadního nárazníku v černém provedení nebo černá kola z lehké slitiny o průměru od 16" do 18". Varianta Monte Carlo exkluzivně nabízí černá leštěná 16" kola z lehké slitiny Proxima a černá 17" kola z lehké slitiny Procyon.
Sportovní sedadla součástí standardní výbavy
Prostorný interiér aktuální generace, kterému dominuje černá barva, nabízí standardně sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a tříramenný multifunkční volant. Dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří mají červený metalický dekor. Loketní opěrky v předních dveřích a spodní část přístrojové desky mají karbonový vzhled. Fabia Monte Carlo nabízí všechny asistenční systémy, komfortní prvky a infotainment systémy modelové řady Fabia. Virtuální kokpit, který je k dispozici na přání, nabízí specifický sportovnější design režimů zobrazení.
Bezpečnost
Nová Fabia Monte Carlo patří díky až devíti airbagům k nejbezpečnějším vozům ve své třídě. Využití modulární platformy MQB A0 přineslo ještě vyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, k čemuž přispěly také asistenční systémy, které nabízely dosud spíše vozy vyšší třídy. Fabia Monte Carlo tak například poprvé disponuje Automatickým parkováním. Díky modulární platformě MQB A0 vykazuje karoserie vysokou torzní tuhost, čehož bylo dosaženo použitím vysokopevnostní, ultra vysokopevnostní a zatepla tvářené vysokopevnostní oceli.
Moderní úsporné agregáty
Všechny tři motory generace Evo koncernu Volkswagen splňují přísnou emisní normu Euro 6d. V kombinaci s 50litrovou nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd u tříválcových motorů více než 900 km v režimu WLTP. Fabia Monte Carlo nabízí vee spojení s čtyřválcovým motorem 1,5 TSI velmi dynamickou jízdu. Vrcholná motorizace modelové řady Fabia má výkon 110 kW (150 k) a v kombinaci se standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. Tento motor je také vybaven aktivním řízením válců. Systém tak vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce a snižuje spotřebu a emise CO2.
(pav)
Foto: Škoda Auto