21. července 2015
Nezávislý zkušební ústav TÜV Rheinland udělil modelu Renault Trucks T Optifuel certifikát snížení spotřeby paliva o 10,9 procenta v porovnání se standardním modelem T. Této úspory dosáhl řidič po absolvování školení hospodárné jízdy Optifuel Training.
„Tato hodnota (10,9 procenta) zjištěná a ověřená nezávislou institucí, dokládá, že Renault Trucks T Optifuel je tou správnou volbou pro naše zákazníky,“ řekl k výsledku testů prezident Renault Trucks Bruno Blin. „Vlastnosti modelu T související s aerodynamickými prvky výbavy a s inteligentními technologiemi výrazně snižují nároky vozidla na spotřebu paliva a přispívají tak k jeho finanční rentabilitě,“ dodal.
Model T Optifuel představuje ucelenou nabídku, která v sobě spojuje vozidlo optimalizované z hlediska úspory paliva a školení hospodárné jízdy Optifuel Training vedené instruktory značky Renault Trucks. Porovnání bylo provedeno se standardní verzí modelu T bez dodatečné výbavy a před školením hospodárné jízdy řidičů. Ústav TÜV Rheinland vybral dva zkušené řidiče jako reprezentativní vzorek řidičů v oboru dálkové dopravy. Renault Trucks zajistil vozidla spolu s návěsy a školením hospodárné jízdy řidičů. Dvěma zkušebními vozidly byly tahače Renault Trucks T 4×2 s motory Euro 6 DTI 11 o výkonu 316 kW (430 k) a se stejným poměrem nápravy (2,64). První vozidlo bylo ve „standardním“ provedení, druhé v konfiguraci Optifuel. Den před provedením zkoušky provedl ústav TÜV Rheinland hloubkovou kontrolu obou testovacích souprav, zvláště z hlediska tlaku v pneumatikách a jejich opotřebení, a dále pak kontrolu hmotnosti a technických vlastností souprav.
Výbava verze Optifuel
Verze Optifuel modelu Renault Trucks T je sériově vybavena všemi aerodynamické prvky (nastavitelné střešní a boční spoilery, rozšíření dveří, mezinápravové kryty) pro usměrnění a lepší obtékaní vzduchu. Model je dále vybaven balíčkem inteligentních technologií Fuel eco (bez režimu power, se systémem eco cruise control s režimem Optiroll, vypínatelným kompresorem vzduchu, čerpadlem řízení s proměnným průtokem, s automatickým zastavením motoru). Maximální rychlost vozidla je ve výchozím nastavení omezena na 85 km/h.
Metodika testování
Ústav TÜV Rheinland prováděl svá měření během testovacích jízd na trase dlouhé 200 kilometrů, která odpovídala trasám typickým pro meziregionální dálkovou dopravu. Obě vozidla byla zatížena nákladem o hmotnosti 32 tun. První den projeli oba řidiči stejnou trasu dvakrát, vždy v každé soupravě, aby nedošlo ke zkreslení výsledků. Druhý den řidiči absolvovali školení hospodárné jízdy Optifuel Training vedené instruktorem Renault Trucks. Třetí den pak oba řidiči znovu projeli vytyčenou trasu, přičemž v praxi využívali vědomosti nabyté v rámci školení. Tento velmi striktní zkušební postup používaný ústavem TÜV Rheinland umožnil izolovat vnitřní výkony obou vozidel a vyloučit vnější faktory ovlivňující spotřebu paliva, jako je okolní teplota vzduchu, rozdíl ve valivém odporu obou návěsů či dopravní situace.
(lan)