31. října 2024, lan
1.11. - Rušné dopravní situace představují každodenní bezpečnostní rizika pro zranitelné účastníky silničního provozu. Proto společnost Volvo Trucks zavádí dva bezpečnostní systémy zaměřené na ochranu chodců a cyklistů. Společnost Volvo Trucks neustále vyvíjí své systémy aktivní bezpečnosti, aby chránila zranitelné účastníky silničního provozu, jako jsou cyklisté a chodci, a to vše s cílem podniknout kroky k dlouhodobé vizi společnosti, kterou je nulová nehodovost vozidel Volvo Trucks.
Nejnovějším příkladem je systém Aktivní podpory předcházení bočním kolizím, kde klíčovým slovem je aktivní. Jedná se o evoluci stávajícího bezpečnostního systému, který byl doplněn o funkci aktivní brzdy. Pomocí radarových senzorů, které detekují blížící se cyklisty, dokáže systém varovat řidiče a v případě potřeby může nyní také aktivně brzdit nákladní vozidlo, aby se vyhnul střetu s cyklisty při otáčení vozidla směrem ke straně spolujezdce.
„Nákladní vozidla se podílejí na 15 procentech smrtelných dopravních nehod a městský provoz může být náročný i pro ty nejzkušenější řidiče nákladních vozidel,“ řekla Anna Wrige Berlingová, ředitelka pro bezpečnost provozu a produktů ve společnosti Volvo Trucks, a dodala: „Ve společnosti Volvo Trucks neustále pracujeme na zlepšování bezpečnostních parametrů našich nákladních vozidel, abychom chránili řidiče i ostatní účastníky silničního provozu. Tento bezpečnostní systém zaměřený na ochranu cyklistů v městském prostředí představuje jednu z našich posledních inovací, která nás posune o krok blíže k naší dlouhodobé vizi nulové nehodovosti nákladních vozidel Volvo.“
Systém Aktivní podpory předcházení bočním kolizím si budou moci zákazníci objednat od listopadu 2024 v modelech Volvo FH, FM a FMX na všech trzích po celém světě.
Systém nouzového brzdění nové generace - několik let před legislativou
Druhým bezpečnostním prvkem je Systém varování před kolizí s nouzovým brzděním nové generace společnosti Volvo Trucks. Tento systém byl poprvé představen v roce 2012 a od té doby je neustále zdokonalován. Využívá kamerové i radarové senzory ke sledování provozu před nákladním vozidlem a v případě zjištění rizika kolize je systém navržen tak, aby varoval řidiče a v případě potřeby automaticky zabrzdil, aby kolizi zabránil nebo ji zmírnil.
Díky nejnovějším vylepšením dokáže tento systém detekovat, varovat a brzdit nejen před ostatními vozidly, ale chrání tímto způsobem i chodce a cyklisty. Byl certifikován tak, aby splňoval nové přísnější evropské předpisy* pro pokročilé systémy nouzového brzdění, které vstoupí v platnost až v roce 2028. Systém společnosti Volvo Trucks navíc dokonce překračuje nadcházející nařízení, pokud jde o dopravní situace, pro které je určen.
„Jsme rádi, že zákonné požadavky jsou plněny v souladu s naší vlastní vizí nulové nehodovosti,“ řekla Anna Wrige Berlingová. „Ve společnosti Volvo však nebudeme čekat na legislativu - budeme pokračovat v inovacích a překračovat zákonné požadavky novými funkcemi, abychom podpořili naše vlastní ambiciózní cíle,“ dodala.
Tento systém automatického brzdění je od roku 2025 v Evropě standardní výbavou všech vozidel modelové řady FH, FM a FMX a celosvětově je k dispozici jako volitelná výbava.
(lan)
Foto: Volvo Trucks