16. listopadu 2011
Evropská komise by měla analyzovat náklady, které vzniknou odvětví dopravy a logistiky a vůbec celému hospodářství v případě, že by se nepodařilo dobudovat jednotný evropský dopravní trh. Jako s jedním ze třinácti svých požadavků s tím na 4. summitu evropské logistiky v polovině října v Bruselu vystoupila Aliance pro evropskou logistiku (AEL).
„Studie by mohla evropským institucím pomoci stanovit správné priority pro zvýšení konkurenceschopnosti Evropy,“ řekl na summitu předseda představenstva Deutsche Post a místopředseda AEL Frank Appel.
Na summitu k aktuálním otázkám
Podle názoru členů aliance musí být definitivně uvolněna kabotáž v silniční nákladní dopravě. Příjmy z obchodu s emisními povolenkami by se měly vrátit zpátky k místu původu, tedy k financování opatření pro další snižování emisí CO2 v dopravě. AEL považuje za zásadní také to, aby železniční doprava v Evropské unii nebyla úplně liberalizována pouze na papíře, nýbrž aby se liberalizace stala skutečností bez dalších průtahů ze strany některých zemí.
Aliance pro evropskou logistiku podrobila kritice také to, že s výjimkou silniční nákladní dopravy nejsou k dispozici žádné spolehlivé údaje pro zjištění emisí CO2. Data z železniční, námořní a říční dopravy jsou získávána nespolehlivě přepočtem z faktoru vytížení a energetické efektivity. AEL požaduje, aby instituce Evropské unie přijaly opatření pro přesné stanovení emisních hodnot CO2.
Aliance pro evropskou logistiku byla založena na prvním Evropském logistickém summitu v listopadu 2008 v Bruselu. Na tomto summitu se sešli vedoucí představitelé logistických firem i politikové a společně vyhlásili deklaraci, v níž se zavázali usilovat o větší zviditelnění logistiky v Evropě.