27. července 2023, (pav)
27.7. - Společnost DHL Group uzavřela smlouvu o převzetí 100% podílu v turecké společnosti MNG Kargo Yurtiçi ve Yurtdışı Taşımacılık A.Ş. (MNG Kargo), podnikající v oblasti doručování balíků, a jejích dceřiných firmách. MNG Kargo patří mezi přední balíkové služby v Turecku. Trh s balíkovými službami a e-commerce zde rostou rychlým tempem. Akvizice zajistí společnosti DHL Group vedoucí pozici na rychle se rozvíjejícím tureckém trhu balíkových služeb a také vytvoří dodatečné synergie. Díky spolupráci různých divizí DHL, které již v Turecku působí, budou moci zákazníci těžit z jedinečných nabídek logistických služeb v rámci Turecka i přeshraničního styku.
„Podle našich poznatků je e-commerce spolu s trvalou udržitelností, globalizací a digitalizací dalším megatrendem v logistice, a proto jsme se na něj v uplynulých letech v rámci naší koncernové Strategie 2025 zaměřili. E-commerce zůstává jedním z největších tahounů růstu logistických služeb, a to se týká především objemu přepravy balíků. Proto prostřednictvím organického i neorganického růstu nepřetržitě pracujeme na tom, abychom ještě lépe pokrývali poptávku v oblasti e-commerce. MNG Kargo doplní naše obchodní portfolio a pomůže nám upevňovat naše postavení v tomto odvětví,“ řekl Tobias Meyer, generální ředitel společnosti DHL Group.
Nově převzatá síť pro doručování balíků má 27 třídicích center a více než 800 poboček ve všech významných tureckých velkoměstech. Pro divizi DHL eCommerce je tato síť ideálním rozšířením její evropské sítě pro doručování balíků. MNG Kargo se proto stane součástí této obchodní jednotky. Trh s e-commerce v Turecku čeká podle prognóz v nadcházejících letech dvouciferný růst – výrazně vyšší než na trzích EU – poháněný především mladou, dynamickou populací s velkým zájmem o digitální komunikaci. DHL Group bude mít ideální předpoklady pro využití enormního růstového potenciálu tureckého trhu díky kombinaci sítě a digitálního know-how divize DHL eCommerce a pokrytí lokálního trhu společností MNG Cargo.
„V divizi DHL eCommerce se snažíme našim zákazníkům v oblasti elektronického obchodu poskytovat spolehlivé, cenově dostupné a trvale udržitelné doručovací služby. Páteří našich aktivit je naše rozsáhlá síť, kterou provozujeme přímo my nebo prostřednictvím partnerství, a naše digitální know-how a schopnosti. Akvizice společnosti MNG Kargo posílí naši síť a pomůže nám propojovat naše zákazníky s tureckým trhem a opačně,“ řekl Pablo Ciano, generální ředitel společnosti DHL eCommerce.
Turecko těží mimo jiné z úsilí výrobců o zvyšování odolnosti dodavatelských řetězců a již si vybudovalo silnou výrobní základnu, například v textilním průmyslu, jehož rozvoj je poháněn elektronickým obchodem. Společnost DHL Express v roce 2021 slavnostně otevřela nové centrum s nejmodernějším zařízením na letišti Istanbul a divize DHL Global Forwarding nedávno oznámila, že zintenzivní svou spolupráci se společností Turkish Cargo. Přestože se společnost MNG Kargo stane součástí divize DHL eCommerce, budou ze synergií nově převzaté společnosti těžit všechny divize DHL a jejich zákazníci. MNG Kargo bude naopak profitovat z odborných znalostí společnosti DHL Group v oblasti mezinárodní logistiky a z její rozsáhlé globální sítě.
Převzetí společnosti MNG Kargo musí být schváleno tureckým úřadem pro hospodářskou soutěž a tureckým úřadem pro informační a komunikační technologie.
(pav)
Foto: DHL Group - zleva Haydar Sancak (akcionář MNG Kargo), Hale Özsoy Biyikli (akcionářka MNG Kargo), Kagan Gunduz (generální ředitel MNG Kargo), Pablo Ciano (generální ředitel DHL eCommerce) a Frank-Uwe Ungerer (ředitel komunikace DHL eCommerce)