29. srpna 2014
Společnost DHL vydala v červenci studii na téma rozšířená realita v logistice. Studie se zaměřuje na možné aplikace tohoto nově vznikajícího trendu v různých částech dodavatelského řetězce. Zpráva ilustruje možnosti optimalizace provozu skladů, přepravy a maloobchodní distribuce zboží nebo služeb s přidanou hodnotou pomocí digitálních obrazových dat.
„Aktuální novinky, jako jsou head-up displeje, promítající informace na čelní sklo, nebo využívání rozšířené reality při opravách vozidel v automobilovém odvětví, ilustrují rychlý rozvoj této technologie a možnosti jejího uplatnění i v oborech mimo sektor IT. Jsme přesvědčeni, že tato technologie nabízí velký potenciál také pro oblast logistiky, a v současnosti vybíráme pro další výzkum případy k praktickému využití,“ vysvětlil Markus Kückelhaus, ředitel oddělení pro výzkum trendů v divizi DHL Customer Solutions & Innovation.
Jedenáct různých řešení
Rozšířená realita v logistice představuje jedenáct různých řešení pro logistiku, například zdokonalenou přípravu zboží k odběru ve skladech s využitím displejů na hlavách zaměstnanců, kteří tak mohou efektivněji nalézat správnou trasu a správnou položku. Dostatek informací by mohl také snížit riziko nesprávného výběru. Zpráva dále nastiňuje možnosti pro zdokonalování přepravy, například dodávkovými vozidly vybavenými čelními skly s rozšířenou funkčností. Čelní skla tak mohou zobrazovat data o situaci dopravy v reálném čase a další důležité informace, například teplotu v nákladovém prostoru či různá další upozornění. Zpráva o trendech Rozšířená realita v logistice vznikla na základě rozsáhlého projektu Logistics Trend Radar.
(pat)