​DVS radí malým podnikatelům s řešením logistiky

​DVS radí malým podnikatelům s řešením logistiky

8.12. - Jak může velký hráč pomoci drobným podnikatelům? Logistická společnost DSV je nejen partnerem pro nadnárodní hráče, ale v jejím portfoliu jsou i malé firmy, kterým pomáhá růst a rozvíjet se v dynamickém obchodním prostředí. Rozdíl mezi spoluprací s malou firmou a velkou je totiž značný. Díky širokému portfoliu zákazníků z různých odvětví umí DSV vymyslet řešení, která nejen zajišťují efektivní přepravu, ale přizpůsobují se specifickým potřebám menších firem a dokáží zefektivnit provoz a využít příležitosti, které podporují růst.

Podpora na míru: Poradenství i individuální přístup

„S tisíci aktivními zákazníky napříč různými sektory můžeme sdílet osvědčené postupy a cenné know-how. Chápeme, že malé firmy čelí unikátním výzvám, a proto víme, jak je důležitá individuální podpora, která zohledňuje specifické potřeby každého podnikání. Chápeme také, že pro malé podnikatele je důležitá cenová politika, je tedy klíčové spolupracovat s partnerem, který dokáže nabídnout flexibilní a vstřícný přístup. My v DSV vycházíme podle potřeb každé firmy – některým vyhovují individuální ad hoc nabídky (s průběžnou komunikací o možných cenových výkyvech), zatímco pro jiné je vhodnější dlouhodobější fixace cen, která zajistí stabilitu a ochranu před výkyvy na trhu“, uvedl Martin Jukl, ředitel oddělení námořní dopravy DSV Air & Sea.

Kromě vysoce specializovaných služeb, malé firmy očekávají osobní péči a stabilní tým kontaktních osob, který rozumí jejich konkrétním požadavkům. Společnost DSV tento individuální přístup poskytuje nejen skrze své odborníky, ale i formou flexibilních řešení, která usnadňují provoz i při výkyvech na trhu nebo pokud jde o platby a cash flow. Pro menší firmy, které jsou citlivější na cenové změny, jsou výhodné spolupráce se společností nabízející poradenské služby pro optimální kombinaci a konsolidaci služeb, což zajišťuje efektivitu a úspory v přepravních nákladech.

Rovnováha a vzájemné vztahy

Rozdíly mezi velkými mezinárodními firmami a lokálními společnostmi jsou výrazné. Korporace mají často pevně nastavené procesy, do kterých se musí dodavatel přizpůsobit, zatímco spolupráce s lokálními společnostmi bývá mnohem kreativnější a vyžaduje inovativní přístup. Automatizace nebo systémová řešení mohou místo zjednodušení procesů negativně ovlivnit samotný obchod, pokud nejsou vhodně implementována a srozumitelně vysvětlena. Tato spolupráce tak vyzdvihuje důležitost rovnováhy mezi technologickým pokrokem a osobním přístupem. Tyto vztahy často vedou k oboustranně výhodnému modelu spolupráce.

Menší zákazníci tedy nejsou jen anonymními zákazníky, často se z nich stávají dlouhodobí partneři. Do jisté míry je partner v tu chvíli součástí úspěšného rozvoje společnosti, např. společnost DSV vnímá spolupráci s menšími lokálními partnery, jako příklad dlouhodobého partnerství. Tyto dlouhodobé vztahy přinášejí oběma stranám nejen obchodní výhody i vzájemnou důvěru.

Řešení po telefonu a flexibilita

Důležitá je přímá a jednoduchá komunikace, která je u menších firem nezbytná. Menší společnosti nemají vždy možnost pracovat se sofistikovanými systémy a očekávají rychlé řešení případných problémů. Místo složitých a sofistikovaných řešení, která by mohla být pro menší firmy zbytečně náročná, nabízí DSV přidělení dedikované osoby. Tento specialista má zkušenosti s konkrétním typem zásilek, což umožňuje zákazníkům získat přesné poradenství a praktickou pomoc. Právě flexibilita je klíčová, například umožnění telefonické komunikace při změnách v dodávkách, což zjednodušuje logistické operace a urychluje rozhodovací procesy.

Jednou z nejčastějších oblastí, kde malé firmy oceňují podporu, je celní proces. Ten může být pro menší podniky složitý, zejména pokud jde o správné zařazení zboží. Zde by se měli společnosti spolehnout na odborné znalosti partnera, který pomáhá překonat administrativní překážky a zajistí hladký průběh celního řízení.

Mezinárodní propojení a budoucnost

Partnerství s neustále se rozvíjející společností je strategicky výhodná a otevírá další možnosti lokálně i na světových trzích. Generuje to také zlepšování dosahu, efektivity a ve finále i úspěchu zákazníka.

„Přizpůsobování služeb, například v oblasti koncové logistiky, pomáhá společnostem zlepšovat své procesy. Zákazníci dovážející z exotických destinací, jako jsou výrobci nábytku z Asie nebo dovozci kosmetiky, oceňují služby zaměřené na komplexní dodavatelský řetězec a přímé propojení s místními partnery“, uvádí Martin Jukl, ředitel oddělení námořní dopravy DSV Air & Sea

Důležité také je, aby se spolupracující společnost nadále zaměřovala na potřeby menších firem a hledala nové iniciativy, které by usnadnily jejich cenotvorbu a rozvoj. Výkyvy cen v námořní a letecké dopravě činí logistiku pro malé firmy náročnou, ceny těchto služeb jsou velmi těžko předvídatelné, a proto DSV nabízí řešení s delšími kontrakty a nadstavbovými službami, typu pojištění a využití online platformy myDSV. Zákazník tak získá nejen maximální transparentnost, ale i stabilitu. Tímto způsobem chce DSV přispívat k tomu, aby i menší podniky mohly prosperovat a růst v globalizovaném prostředí.

Zdravý růst lokálního byznysu

Velké logistické firmy, které nabízejí menším podnikům služby přizpůsobené jejich specifickým potřebám, například flexibilní možnosti skladování, rychlé dodací lhůty, přímou komunikaci s omezeným počtem kontaktních osob, nebo zvýhodněné sazby, umožňují těmto podnikům lépe investovat do svého rozvoje a inovací místo nadměrných nákladů na logistiku. Spolupráce s velkými logistickými partnery tak nejen zefektivňuje přepravní procesy, ale zároveň podporuje růst lokálních značek a posiluje regionální ekonomiku.

„V ČR v posledních letech chybí nové zahraniční investice. Snažíme se naše zákaznické portfolio mít rozložené mezi mezinárodní velké společnosti a zároveň podpořit zdravý růst lokálního byznysu. Komunikace s malými firmami je výhodná z hlediska rychlejší oboustranné komunikace. Tito naši zákazníci oceňují osobní péči a preferují, když komunikují jen s omezeným počtem kontaktních osob. Tento náš individuální přístup vede k dlouhodobé spolupráci na přátelské úrovni“, uvádí Jiří Moravec, ředitel oddělení Sales & Marketing, DSV Air & Sea.

(lan)

Foto: DSV

spinner