​Exportní cena DHL UniCredit letos ocení české úspěchy v jihovýchodní Asii

​Exportní cena DHL UniCredit letos ocení české úspěchy v jihovýchodní Asii

12.5. – V polovině května byl zahájen 19. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit, která podporuje a oceňuje úspěchy českých exportérů. Soutěž založená společností DHL Express i letos hledá nejlepší exportéry v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér nebo Exportér teritoria. V poslední zmiňované kategorii se aktuální ročník zaměří na země ASEANu, tedy jihovýchodní Asie. Soutěž opět probíhá pod záštitou vládní agentury CzechTrade, která vyhlásí vítěze dalších dvou kategorií.

„Pozitivní vývoj na poli českého exportu, který pozorujeme v posledních letech, potvrzuje sílu a odhodlání české ekonomiky prosadit se v dnešní době. Je nám ctí, že jsme se soutěží Exportní cena DHL UniCredit již tolik let u toho a můžeme se podílet na podpoře těch, kteří mají na tento rozvoj největší vliv. DHL Express letos oslaví 30 let fungování na českém trhu. I prostřednictvím našich služeb jsme pomohli řadě společností prorazit na zahraničních trzích a doufám, že v tom budeme úspěšně pokračovat i nadále,“ říká Luděk Drnec, obchodní ředitel společnosti DHL Express CZ a CEU, která soutěž založila.

Ocenění v soutěži získají vítězové v kategoriích Malá společnost (firmy do 50 zaměstnanců) a Středně velká společnost (firmy do 250 zaměstnanců) a udělena bude také cena poroty pro Globálního exportéra, která hodnotí nárůst počtu států, do kterých společnost v posledních dvou letech exportovala.

„Letošní Exportní cena DHL UniCredit míří do jihovýchodní Asie. Indonésie, Filipíny, Vietnam, Malajsie či Myanmar jsou zatím českými exportéry nepříliš prozkoumané trhy. Loni na ně směřovalo necelých 23 miliard, což je jen 0,6 procenta vývozu. Ve chvíli, kdy jsou velké čínské a ruské trhy v problémech, však tyto trhy skrývají pro české vývozce obrovský potenciál. Právě na východě mohou totiž čeští výrobci plně zúročit své zkušenosti ze západních trhů. Namísto subdodavatelských rolí běžných na vyspělých trzích se tak stávají hlavními dodavateli rozsáhlých investičních celků,“ hodnotí situaci Jiří Flégl, manažer strukturovaného exportního financování UniCredit Bank.

„V řadě oborů lze ve světě v letošním roce i nadále očekávat růst. Jsou ale odvětví, kde se růst očekává s velkou dávkou opatrnosti, jako je například výroba oceli nebo výroba energií,“ říká Martin Růžička, Country Manager úvěrové pojišťovny Coface Czech, která je současně také odborným garantem soutěže. Kategorie Exportér teritoria se vyhlašuje každoročně, a to vždy pro jiný světový region. Letos bude vyhlášen nejúspěšnější exportér do zemí, které jsou členy Sdružení zemí jihovýchodní Asie (ASEAN), jež tvoří Brunej, Filipíny, Indonésie, Kambodža, Laos, Malajsie, Myanmar, Singapur, Thajsko a Vietnam.

„Jsem rád, že byly pro kategorii Exportér teritoria v letošním roce vybrány země ASEANu. Agentura CzechTrade v mnoha zemích této oblasti dlouhodobě působí (Indonésie, Thajsko, Vietnam) a v Singapuru otevřela začátkem tohoto roku novou zahraniční kancelář. Pracovníci agentury tak jsou připraveni firmám efektivně pomoci při jejich pronikání na tyto vzdálené trhy, “ komentuje kategorii Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Dvě ze soutěžních kategorií budou opět vyhlášeny pod patronací agentury CzechTrade, která ocení svého nejúspěšnějšího klienta a nejzajímavější exportní příběh. „Stejně jako v loňském roce chceme i letos hlavně díky druhé zmíněné kategorii inspirovat další firmy ke vstupu na zahraniční trhy,“ dodává Doležal.

„Jako pořadatelka Exportní ceny si uvědomuji zodpovědnost, která nám byla předána. Uvědomujeme si, že český export se velkou mírou podílí na růstu ekonomiky a prosperity naší země. Proto je pro nás důležité vytvořit pro účastníky Exportní ceny výjimečné a atraktivní podmínky, které jim pomohou při rozvoji jejich podnikání. Exportní cena nejenom oceňuje firmy, ale také jim dává příležitost se podívat na své podnikání z nadhledu. Důležité informace předáváme na společensko-odborných klubových setkání. Účastnící získávají zdarma přístup do registru exportérů, řadu benefitů od partnerů projektu a v neposlední řadě možnost zviditelnění svojí značky a služeb. Naší cíl je budovat hrdé Česko a poukazovat na úspěch českých firem ve světě,“ říká Helena Kohoutová, pořadatelka Exportní ceny DHL UniCredit.

Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz.

(tj)

spinner