27. června 2014
PRAHA (27.6.) – Sledovatelnost je klíčovým logistickým procesem. Identifikace palet, je pro společnost FM Logistic podstatnou součástí tohoto procesu a má dopad na dosledovatelnost produktů, na úsporu času a celkovou kvalitu. Proto se společnost rozhodla analyzovat požadavky svých poboček a přišla s inovativním a originálním řešením.
Pro svého klienta, skupinu Unilever, vyvinula nový koncept vestavěných skenerů na manipulační technice a to ve spolupráci se specialistou na automatický sběr dat, společností DATALOGIC, a JAM France, společností, která integruje řešení pro identifikaci a sledování. Toto řešení přináší dvojí výhodu. Upravuje ergonomii pracoviště a významně navyšuje produktivitu v procesu identifikace.
Vestavěný skener nahradil klasické čtečky čárových kódů, ovládané řidiči vozíků, automatickou čtečkou upevněnou na vozíku. Skener se širokým záběrem je chráněn kovovým krytem. „Tímto řešením jsme naplnili požadavky FM Logistic na modulární a nezávislé elektronické řešení (baterie poskytuje skeneru nezávislý zdroj energie), na mechanickou odolnost a schopnost číst velmi rychle čárové kódy typu SSCC (kód EAN 128 užívaný prodejními řetězci),“ vysvětluje Jean-Luc Crozet, Manažer společnosti JAM France.
Originalita této inovace spočívá v její bezdrátové jednotce, která díky technologii od Datalogic s nerušenou frekvencí (433 MHz), umožňuje skenerům daleko větší nezávislost v datové komunikaci. Vestavěný skener, vyvinutý společností Datalogic Automation, kombinuje vysokorychlostní čtení a vysokou kapacitu pro čtení čárových kódů po celé šířce palety a do výšky téměř 800 mm. Je možné ho přizpůsobit jakémukoliv typu manipulační techniky a stejně tak se přizpůsobuje dalším specifikům, ať už jde o čárové kódy, o umístění štítku a použité standardy, zavedený proces atd.
„Standardizace vestavěných skenerů umožnila FM Logistic nejen rychle absorbovat související náklady, ale také navýšit potenciál dalšího rozvoje,“ vysvětluje Jacques Fougerousse, Solutions Director společnosti FM Logistic. „Toto inovativní řešení, iniciované a prvně implementované na francouzské platformě ve Fauverney, je v současnosti zaváděno i na dalších pobočkách ve Francii. Na korporátní úrovni je aktuálně v souladu s rozvojovou strategií společnosti, zpracováván plán rozšíření inovace na ostatní pobočky ve světě,“ dodal.
(tj)