GEFCO

GEFCO posiluje námořní přepravu s Čínou

GEFCO posiluje námořní přepravu s Čínou

PRAHA (30.7.) – V uplynulém roce zaznamenala společnost GEFCO zvýšený zájem o námořní přepravu zboží z Číny do České republiky. Objem přepraveného zboží stoupl o 40 procent, přičemž převahu měl import zboží do České republiky. Pozitivní trend ale zaznamenal také vývoz zboží do Číny. Kromě celokontejnerové přepravy zaznamenala společnost GEFCO zvýšený zájem také o individuální přepravu zboží prostřednictvím sběrné služby.

„Zájem, který naše služba vyvolala, nás překvapil a předčil očekávání. Především z námořního přístavu v Šanghaji směrem do České republiky putuje velké množství zboží, a to nejen pro automotive průmysl, ale také pro další průmyslová odvětví,“ říká Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO Česká republika. Jak dodává, současný trend naznačuje, že zvýšený zájem o tento logistický kanál bude pokračovat i dalších měsících. „Společnost GEFCO je připravena dále navýšit přepravní kapacitu mezi Českou republikou a Čínou a plně tak vyjít vstříc potřebám našich klientů,“ ujišťuje Raczynski.

Zájem klientů vzbudila nejen samotná přeprava, ale také doplňkové služby s přidanou hodnotou, které společnost GEFCO nabízí. Jedná se především o celní a daňové služby. „Právě synergie služeb námořní sběrné služby s celními a daňovými službami je jedním z důvodů, proč zaznamenáváme nárůsty v obou,“ komentuje Raczynski. Doplňkové služby, které společnost GEFCO poskytuje i menším klientům také podpořila rozvoj námořní sběrné služby na této přepravní lince. „Podařilo se nám výrazněji propojit oba trhy také na úrovni středních a menších podniků, které dosud o export či import z Číny s ohledem na složitost a cenu přepravy neusilovaly. Jejich prvotní očekávání přitom mnohdy překonávají plány a společnosti u nás přepravní objem postupně navyšují,“ upřesňuje Raczynski.

Již dříve společnost GEFCO upozorňovala na to, že o přepravu s Čínou, respektive Jihovýchodní Asií mají čeští výrobci zájem. Podle průzkumu, který GEFCO realizovalo na konci roku 2014, se ukázalo, že jedna třetina výrobních společností v České republice využívá lodní dopravu, nejčastěji jako logistické spojení právě s Čínou. Konsolidovaná lodní přeprava mezi Čínou a Českou republikou by se dle průzkumu „hodila“ 54 procentům dotázaných společností, nejčastěji o ní mají zájem firmy s obratem nad 200 milionů korun.

V zemích, se kterými Česká republika nejvíce obchoduje, je stále na prvním místě Německo. „Vzhledem ke sledovaným trendům a nárůstu objemů, které se mezi Čínou a Českou republikou odehrávají, lze předpokládat, že její význam i nadále poroste a v rozmezí dalších deseti let by mohla překročit hranici desetiprocentního podílu na českém ochodu,“ predikovala již v polovině roku 2014 společnost GEFCO. Aktuální čísla přitom její odhad potvrzují. Podle zprávy o Vývoji zahraničního obchodu České republiky za první čtvrtletí roku 2015, kterou připravila agentura CzechTrade, se na obratu českého zahraničního obchodu nejvíce účastnily Německo s 29,3%, Čína se 7,0 %, Slovensko se 6,9 % a Polsko se 6,8 %.

(tj)

spinner