​GEFCO sází na železniční přepravu

​GEFCO sází na železniční přepravu

Logistická společnost GEFCO Slovensko se chce zaměřit na železniční přepravu. Důvod je jednoznačný – stále se zhoršující situace na silnicích ukazuje, že budoucnost bude patřit přepravě po kolejích. Právě železniční a kombinovaná doprava patří v současnosti ke klíčovým produktům celé skupiny GEFCO Group.

„Jako společnost se chceme soustředit na klienty, pro které je železniční přeprava komplementární k námořní, přičemž její podíl se přirozeně zvyšuje. Naším cílem je zároveň získat více projektů, v nichž bude železniční přeprava chápána jako prvotní, ale zároveň dlouhodobé řešení,“ uvedla manažerka letecké a námořní přepravy společnosti GEFCO Slovakia Jana Bačíková.

Přesunout přepravu nákladu ze silnic na železnice je i strategií Evropské unie. Ze zprávy Účetního dvora EU z února loňského roku vyplývá, že je třeba se zaměřit na podporu železniční nákladní dopravy. Podle údajů EU činil v roce 2015 podíl železniční nákladní dopravy na Slovensku 21,4 %, což je sice nad evropským průměrem (17,8 %), stále to však není dostatečné. GEFCO Slovensko proto učinilo důležité kroky pro podporu tohoto druhu dopravy a zařadilo do svého portfolia komplexních logistických řešení i železniční dopravu.

Železniční doprava je klíčová z několika aspektů. Je efektivním řešením při přepravě na dlouhé vzdálenosti a dodací lhůty jsou kratší než při námořní přepravě. Železniční přeprava je také efektivnější v oblastech s vysokou hustotou dopravy či omezenou silniční sítí. Po železnici je i přeprava citlivého zboží nebo velkých objemů bezpečnější a výhodnější než prostřednictvím kamionové dopravy. V neposlední řadě je železniční přeprava i ekologicky přístupnějším řešením než letecká nebo silniční přeprava, objem emisí je při přepravě po železnici řádově nižší. Vliv na objem přepravy bude mít zřejmě i modernizace železnic na Slovensku, která může zvýšit rychlost dodávek.

GEFCO má díky svým šedesátiletým zkušenostem a posilování aktivit v Rusku a střední Asii přístup ke všem strategickým železničním trasám spojujícím Evropu, Čínu a Rusko. Díky tomu dokáže nabídnout komplexní řešení i při přepravě ze-jména do velkých průmyslových zón v Asii a východní Evropě. Železniční síť v Rusku a střední Asii je druhou největší železniční sítí na světě z hlediska rozsáhlosti a hustoty. „Vlastní zastoupení ve všech klíčových zemích nám umožňuje nejen vybrat vhodné řešení ze stále narůstajícího množství operátorů vlakových spojení, ale také poskytovat služby s přidanou hodnotou jako balení, konsolidace, track and trace, fiskální celní projednání, řešení nepředvídatelných situací s náhradním plánem a mnohé jiné,“ uzavřela Jana Bačíková.

(mna)

spinner