15. září 2014
Logistické a spediční podniky jsou nejdražší v historii. „Hodnota firem v prvním pololetí 2014 rekordně vzrostla v průměru na 2,2násobek jejich obratu,“ řekl Dietmar Prümm, partner a ředitel oddělení dopravy a logistiky mezinárodní poradenské společnosti PwC při srpnovém představení aktuální analýzy týkající se fúzí a převzetí na spedičním a logistickém trhu.
„Výrazně k tomu přispěl vysoký podíl transakcí v oblasti infrastruktury, kde byli cílovými podniky provozovatelé zpoplatněných silnic či přístavy, tedy subjekty s obecně vyššími obraty. Do tohoto segmentu aktuálně mířilo více nákupů než do ostatních oblastí spedice a logistiky,“ dodal Dietmar Prümm.
Ve druhém čtvrtletí vzrostl počet fúzí a převzetí ve srovnání s prvními třemi měsíci o 34 procent z 38 na 51. Rovněž se zvýšil objem investic, a to o 23 procent na 20 miliard USD. Protože počet transakcí rostl rychleji než objem investic, snížila se průměrná hodnota na jednu fúzi / jedno převzetí ze 427 na 393 milionů USD. Další oživení hlásí eurozóna, v níž se ve srovnání s prvním čtvrtletím finanční objem trans-akcí více než zdvojnásobil a dosáhl hodnoty 3,3 miliardy USD. Nejdůležitějším regionem pro fúze a převzetí byla znovu asijsko-pacifická oblast s 24 transakcemi za 13,9 miliardy USD.