20. června 2015
„V loňském roce jsme úspěšně uvedli na český trh absolutní novinku – webový portál, kterým umožňujeme dovozcům a vývozcům kdykoli on-line přístup k datům o všech dovozech a vývozech, které pro ně GERLACH na území ČR realizuje. Kromě údajů nezbytných k identifikaci zásilky si může zákazník zobrazit i další důležité informace, například dodací podmínku, hrubou a čistou hmotnost, použitý celní kurz, hodnotu zboží v české měně, výši cla, doporučený základ pro výpočet DPH a zejména stav celní deklarace.
Díky vysokému stupni integrace našich systémů je stav celního prohlášení neustále aktualizován, a přestože to není primární funkcí webového portálu, lze jej nazvat i jakýmsi track & trace systémem probíhajícího celního odbavení. Aktuální informaci o stavu celního prohlášení, ze-jména o řádném ukončení režimu vývozu a výstupu zboží z EU, vítají především vývozci, kteří se následně nemusí obávat rizika dovyměření DPH. Zákazníci mají rovněž možnost vytvářet si a do excelu stahovat souhrny podle svých individuálních potřeb. Největší výhodou pro zákaz-níka je však jednoduchý přístup do aplikace a možnost kdykoli si on-line vyhledat, zobrazit či stáhnout související daňový doklad. V případě jakékoli kontroly z finančního úřadu tak mají dovozci a vývozci svá data a dokumenty vždy při ruce.Oceněním našeho řešení je pro nás rovněž snaha některých konkurentů vyvinout a uvést na trh podobné řešení.
Jako jedna z prvních firem v ČR jsme v roce 2008 získali osvědčení oprávněný hospodářský subjekt (AEO). Protože na soulad s předpisy v oblasti cel, bezpečnosti a zabezpečení je v souvislosti s mezinárodním obchodem kladen čím dál tím větší zřetel, nabízíme dnes své rozsáhlé zkušenosti rovněž v oblasti poradenství – provedeme analýzu logistických procesů a potřeb společnosti, doporučíme, o který stupeň certifikace žádat a jaká nápravná opatření zajistit, aby mohla být žádost kladně posouzena, popřípadě žádost rovněž administrativně zpracujeme. V neposlední řadě se snažíme maximálně flexibilně reagovat na legislativní změny na národní úrovni, a proto jsme již všechny své zákazníky upozornili na rizika hrozící od 1. 4. 2015 z novely zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a z nařízení vlády č. 361/2014 Sb. Jedná se o přenesení daňové povinnosti na příjemce pro poměrně široký okruh výrobků od vybraných zemědělských produktů přes integrované obvody, procesory, notebooky, tablety, videoherní konzole, mobilní konzole, mobilní telefony po některé kovy či trubky.
To, zda se na dovážené zboží předpis vztahuje či nikoliv, se odvíjí od přesně a správně stanovené nomenklatury celního sazebníku a řádné aplikace revers charge, přičemž rizikem je možnost udělení pokuty za neplnění povinností nepeněžité povahy, pokud by byla chybná aplikace DPH odhalena finančním úřadem, například při daňové kontrole, nebo riziko neoprávněného uplatnění odpočtu DPH konečným příjemcem zboží. Sazební zařazení, které je dnes považováno se vší odborností za správné, za dva roky správné být nemusí. Východiskem je jediný právně závazný dokument ověřující správnost sazebního zařazení zboží, tzv. Závazná informace o sazebním zařazení zboží (ZISZ), vydávaná specializovanými útvary celních správ. Taková závazná informace je navíc platná pro všechny země EU.
GERLACH dbá na zájmy svých zákazníků, a proto jsme vyvinuli unikátní systém pro komunikaci se zákazníky, podávání žádostí a správu závazných informací, přičemž odpovídající závaznou informaci, mají naši deklaranti online k dispozici a automaticky ji připojují ke všem celním prohlášením. I zde je zabezpečen maximální soulad s legislativou.“
(pr)