9. května 2003
Díky mezinárodní logistické platformě PLIP ve francouzském přístavu Le Havre se podařilo společnosti Gefco snížit čas potřebný pro odeslání automobilových dílů koncernu PSA Peugeot Citroën do montážních závodů v Brazílii, Číně a Íránu o celý jeden týden. Recept je jednoduchý: sledovací systém Geolog umožňuje platformě pracovat s nulovými zásobami na skladě.
Pro dosažení plánovaného cíle montovat v zámoří 500 tisíc vozidel značek Citroën a Peugeot spoléhá koncern PSA na efektivní mezikontinentální zásobovací řetězec. Doprava čelního okna pro vozidlo Peugeot 206 nebo zpětného zrcátka pro novou „Kachnu“ Citroën C3, vyrobených ve Francii, do montážního závodu v brazilském Porto Real v dobrém čase vyžaduje naprosto precizní organizaci zásobovacího řetězce s hladkým průběhem od počátku až do konce.
Koordinace dodávek z různých zdrojů
Automobilové díly v počtu asi pěti tisíc různých položek pocházejí od pěti set evropských dodavatelů. Platforma PLIP je z geografického hlediska ideálním místem pro soustředění zásilek, což minimalizuje přepravní náklady. Díly je nutné rozdělit a znovu zabalit, zajistit celní odbavení a odeslat je ke konečné montáži. Koordinací dodávek z různých zdrojů se podařilo dosáhnout toho, že zařízení může využít veškerou svou kapacitu rovnou ke kompletaci zásilek určených pro konkrétní místa. Plynulost dodávek zaručuje, že v terminálu se nehromadí „mrtvé“ zásoby, zabírající místo a čekající na další položky pro doplnění zásilky.
Systém Gefco-Geolog sleduje tok zásob od objednávky až po konečnou dodávku. Pokud například montážní závod v Íránu objedná díly u dodavatele, Gefco automaticky prostřednictvím informačního systému obdrží kopii objednávky. Logistická společnost Gefco je tak informována o přesném rozsahu objednávky a harmonogramu expedice. Několik dnů před příchodem dodávky zajistí PLIP následující procedury: organizaci personálu, objednání obalových materiálů, kontaktování přepravce pro rezervaci potřebného počtu kontejnerů a další. n