21. srpna 2021, lan
21.8. - Největší české internetové tržiště MALL.CZ přináší novinku, která zatím na trhu zdaleka není obvyklá – možnost nákupu za jediné poštovné. Pokud zákazník nakoupí zboží od několika různých obchodníků na tržišti, poštovné zaplatí jen jednou a zbylou dopravu odteď doplatí MALL. Zákazník tak získává výhodu v podobě tisíců e-shopů na jednom místě a k tomu špičkovou uživatelskou zkušenost bez dalších nákladů na dopravu.
Internetová tržiště se po celém světě těší velké popularitě, a to jak mezi obchodníky, kteří hledají nová odbytiště pro své zboží, tak i mezi zákazníky, kteří oceňují širokou nabídku zboží a možnost nakoupit vše na jednom místě. Tržiště přinášejí výhodu jasně nastaveného standardu doprovodných služeb, zázemí dobře známého a důvěryhodného prostředí pro nákup i profesionální zákaznickou péči. Za nevýhodu může být někdy považována skutečnost, že pokud se zákazník rozhodne v rámci jedné objednávky nakoupit u více různých obchodníků, zaplatí poštovné víckrát, protože mu zásilky posílají různí obchodníci z různých míst. Tuto nevýhodu se MALL rozhodl smazat a zavádí nákup s jediným poštovným.
„Při budování tržiště v rámci MALLu máme v zásadě dva úkoly. Prvním je dostat na MALL ty nejlepší obchodníky s nejzajímavějším zbožím, tím druhým je zajistit perfektní zákaznickou zkušenost. Na základě dlouhodobého kontaktu se zákazníky a vyhodnocování jejich zpětné vazby víme, že právě opakované placení poštovného je faktorem, který jim nákup na tržišti znepříjemňuje. Abychom tedy uživatelský komfort a s ním i celé tržiště posunuli zase o úroveň výše, rozhodli jsme se, že zákazník zaplatí poštovné jen jednomu obchodníkovi v rámci objednávky a těm ostatním zaplatíme dopravu my,” uvedl Jan Hanuš, CEO MALL Group.
Novinku v podobě jediného poštovného si MALL zatím ozkoušel v rámci pilotního testu a výsledky jsou výborné. Jistota jedné platby za dopravu významně odbourává neochotu zákazníků kombinovat nákup od různých obchodníků a tím jim výrazně zvyšuje komfort z nakupování, protože mohou plně využívat potenciál tržiště a pohodlně na MALLu nakoupit vše, pro co si na internet přišli. U zákazníků nakupujících za jediné poštovné tak o 75 % vzrostl podíl dokončených objednávek a znatelně se zvýšila průměrná hodnota objednávky i průměrný počet položek v nákupním košíku.
Vylepšení zákaznické zkušenosti při objednávání u více obchodníků je dalším krokem MALLu v rámci rozvoje online tržiště. Partnerský program MALL Partner je totiž pro MALL prioritou a klíčovým projektem pro posilování pozice jak na českém trhu, tak i na trzích střední a východní Evropy. I díky partnerským obchodníkům má MALL v nabídce již více než 2 miliony produktů a neustále si tak upevňuje svou pozici e-shopu s jednoznačně nejširší nabídkou na českém trhu. Aktuálně na MALLu své zboží nabízí více než 2 000 partnerských obchodníků – od malých živnostníků s kamenným krámkem, pro které je MALL cestou k digitalizaci vlastních prodejů, až po velké a známé značky jako Marks & Spencer, Zoot nebo SvětTrampolín.
(lan)
Foto: MALL Group