30. listopadu 2021, PR
Společnost PPL, přední balíkový přepravce na českém trhu, spouští do provozu své první samoobslužné výdejní a podací boxy – tzv. PPL Parcelboxy. Příjemci a zákazníci PPL si tak své zásilky mohou vyzvednout nebo poslat kdykoliv dle svých časových možností.
„Kromě doručení na adresu a do Parcelshopů nabízíme spotřebitelům další alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Reagujeme tak na moderní a u příjemců stále oblíbenější způsob doručování, proto vedle neustále rostoucí sítě 2700 partnerských míst, tzv. Parcelshopů, zavádíme i samoobslužné boxy, tzv. PPL Parcelboxy,“ uvádí Petr Horák, CEO společnosti PPL.
PPL Parcelbox mohou lidé využít nejen pro vyzvednutí zásilek, ale i pro vrácení zboží zpět odesílateli nebo při posílání balíčku jiné fyzické osobě se službou Balík pro Tebe. Parcelboxy jsou instalovány postupně v různých lokalitách napříč Českem, s tím, že v první fázi bude největší počet situován převážně do hustě zalidněných lokalit (Praha, střední Čechy, jižní Morava, krajská města apod.), a to převážně u obchodních center, administrativních budov, na sídlištích či na frekventovaných křižovatkách městské dopravy.
„Do konce června 2022 spustíme do provozu 500 PPL Parcelboxů napříč celou Českou republikou. V dlouhodobých plánech počítáme s dalším navyšováním jejich počtů tak, abychom pokryli potřeby trhu a našich zákazníků,“ říká Petr Horák.
Velkou výhodou PPL Parcelboxů je nepřetržitý provoz 24/7, takže si příjemce může zásilku vyzvednout dle svých časových možností. Tento způsob časové flexibility oceňují hlavně pracující nebo časově vytížení lidé, a to nejen v průběhu celého roku, ale převážně v předvánočním období.
Vedle přínosů a zvýšení komfortu pro naše zákazníky tato změna nákupního chování napomáhá redukovat naši ekologickou stopu. Z povahy věci je doručení vícero zásilek do výdejního boxu nebo shopu ekologičtější oproti doručování jednotlivých zásilek až ke dveřím. Je to další z podstatných článků naší strategie dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.
Vyzvednutí a poslání zásilky je v PPL Parcelboxu velmi snadné, intuitivní, a navíc bez čekání ve frontě – celý proces tak zabere jen chvíli. K vyzvednutí zásilky stačí zadání PINu, který příjemce obdržel nejen v e‑mailu, ale i prostřednictvím sms. Po jeho zadání dojde k otevření příslušné schránky. Není potřeba stahovat žádnou aplikaci.
V současné době každý PPL Parcelbox disponuje 75 schránkami různých velikostí, příjemce si tak zde mohou vyzvednout zásilky až do velikosti 43cm × 43 × cm × 60cm (výška × šířka × délka) s max. váhou až do 31,5kg. Dobírkové zásilky doručené do PPL Parcelboxu zaplatíte jednoduše kartou.
„Jsme potěšeni, že síť výdejních PPL Parcelboxů bude instalována také primárně v blízkosti prodejen našeho významného obchodního partnera, řetězce Lidl, a že tím naši kvalitní spolupráci rozšiřujeme pro naše zákazníky a spotřebitele i v této rovině,“ dodává Petr Horák, CEO PPL.
„Těší nás, že můžeme dál rozvíjet spolupráci s takto kvalitním a profesionálním přepravcem, kterým je PPL. Umístěním PPL Parcelboxů u našich prodejen navíc přinášíme našim zákazníkům další benefit. Ti mohou vyzvednout své balíčky třeba cestou na nákup či skrze PPL Parcelboxy snadným a jednoduchým způsobem vrátit zboží z našeho e‑shopu,“ komentuje spolupráci Tomáš Myler, tiskový mluvčí společnosti Lidl Česká republika.
(PR)
Foto: PPL