Průzkum: výdejní místa přepravních firem využívá 29 procent Čechů

Průzkum: výdejní místa přepravních firem využívá 29 procent Čechů

28.5. - Výdejní a podací místa přepravních firem, tzv. ParcelShopy, využívá téměř 29 procent Čechů. Je to zhruba dvojnásobek proti roku 2017. Vyplývá to z letošního průzkumu společnosti Ipsos pro přepravní společnost GLS. Za hlavní výhodu ParcelShopů lidé označují časovou nezávislost na kurýrech.

Při nákupu na internetu si do nich nechává balíky posílat vždy, nebo ve většině případů polovina dotázaných (50,3 procenta). „Pro téměř polovinu uživatelů ParcelShopů je důležité zejména to, že se nemusí časově vázat na kurýry, jako je tomu u doručování na adresu. Mohou si tak balík vyzvednout nebo podat podle vlastních časových možností, třeba až večer po práci,“ uvedl ředitel GLS Pavel Včela.

Podle obchodníků závisí využití těchto míst na charakteru zboží. „ParcelShopy používá asi pět procent našich zákazníků. Pro náš sortiment to zákazníci nepoužívají vzhledem k velké váze a objemu zboží, naopak preferují dodání až domů, aby to nemuseli odnikud nosit,“ uvedl obchodní ředitel Ageo.cz Aleš Urbánek.

Mezi další výhody výdejních a podacích míst přepravců patří podle průzkumu úspora za přepravné (30,8 procenta). ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby byly v přiměřené dojezdové vzdálenosti napříč Českou republikou. Jejich otevírací doba se řídí podle obchodů a provozoven, ve kterých jsou umístěny.

Přepravní firmy, jako PPL, GLS nebo DPD, v České republice provozují několik stovek ParcelShopů. Vedle doručení přímo do rukou adresáta je možné si zboží vyzvednou v kamenných pobočkách e-shopů, na poštách nebo na smluvních výdejních místech.

(čtk)

Foto: GLS

spinner