2. května 2023, lan
2.5. - První čtvrtletí roku 2023 přineslo přelomové změny ve struktuře skupiny Raben Group. Šest míst v Německu, Polsku a České republice získalo status Eurohubů a schopnost řídit přepravu napříč Evropou. Tento krok je přirozeným důsledkem tržní pozice poskytovatele logistických služeb – jeho dosahu, stupně rozvoje jeho vnitrostátních sítí a také provozní dokonalosti. Díky konsolidaci sběrné přepravy a rychlejším a efektivnějším procesům dokáží Eurohuby mistrně uspokojit potřeby evropských zákazníků.
Sotva stačila skupina Raben Group uzavřít a shrnout rok 2022, v němž vstoupila na svůj patnáctý evropský trh, už prochází další revolucí. Tentokrát se však nejedná o expanzi, ale o reorganizaci stávající struktury. Šesti depům byla přidělena funkce Eurohubů – centrálních bodů sítě Raben. Eurohuby budou odpovídat za konsolidaci sběrné služby pro evropské dopravní linky. Jejich účelem je doplňovat pevně dané, přímé přepravní trasy a zaručit přísně načasovaná spojení mezi všemi evropskými depy firmy.
„Struktura Eurohubů nám umožňuje flexibilněji reagovat na změny v objemech přepravy, a především dosahovat kratších dodacích lhůt. Všem zákazníkům můžeme nabídnout přidanou hodnotu v podobě maximálně rychlého dosažení všech evropských destinací – od 24 do 96 hodin v závislosti na vzdálenosti. Tento proces „zeštíhlování“ vede k zajištění efektivnějšího a spolehlivějšího dodavatelského řetězce. Jsme blíže zákazníkům a vytváříme odolnější síť,“ uvedl Ewald Raben, výkonný ředitel skupiny Raben Group. „Další výhodou je snížení emisí CO2, což je pro nás jakožto firmu dbající na udržitelnost rovněž velmi důležité.“
Tento nový status dostala přidělena následující depa: Sarstedt (zajišťující spojení se Skandinávií), Mönchengladbach (severní Francie, Benelux, Spojené království, Irsko), Fellbach (Španělsko, Portugalsko, zbytek Francie) a Aichach (Rakousko, Itálie, Polsko, Česká republika) v Německu, Legnica v Polsku (spojení v rámci tohoto trhu a do Pobaltí) a Rokycany v České republice (jihovýchodní Evropa). Zavedení konceptu Eurohubů dále posílí přítomnost poskytovatele logistických služeb v Německu, které je jednou z nejsilnějších ekonomik v Evropské unii, a zároveň stvrdí strategickou roli, kterou tento trh musí zastávat na mapě společnosti Raben.
Eurohuby se vyznačují mnohem vyšší kapacitou, vynikající pozicí a infrastrukturou. Základem provozu a budoucího úspěchu je mimo jiné více než 130 přímých linek mezi uvedenými body, celkem 600 denních spojení, kapacita 40 000 m2 v rámci všech doků a plná sledovatelnost prostřednictvím systému TMS. To se vztahuje jak na trhy, kde má skupina Raben svou vlastní síť, tak i na trhy, kde působí prostřednictvím svých spolehlivých partnerů.
Změny byly umožněny dosažením milníků, na které se společnost během posledních let zaměřovala. Systematické akvizice vedly na jednu stranu ke vstupu na nové trhy (akvizice rakouského speditéra Bexity v roce 2022; řeckého poskytovatele logistických služeb – Intertrans v roce 2021) a na druhou stranu k posílení a zhuštění vnitrostátních sítí. To se týká také oblasti, kde skupina Raben původně vznikla – v Nizozemsku, v oblasti Maastricht, byla na začátku dubna 2023 otevřena čtvrtá pobočka.
Čtyři ze šesti Eurohubů se nacházejí v Německu, tedy na největším trhu v Evropě, kde skupina Raben Group působí prostřednictvím své vlastní sběrné sítě od roku 2018. K vytvoření sítě Eurohubů výrazně přispěla investice do infrastruktury v této zemi. Sarstedt je nové a zároveň klíčové depo skupiny Raben v Německu – společnost se tam přestěhovala z města Langenhagen v roce 2022. Tato provozovna o celkové rozloze 27 000 m2 (jen samotný cross-dock s 52 rampami má rozlohu 5 500 m2) představuje více než desetinásobné navýšení logistické kapacity v porovnání s předchozím místem. Začátek tohoto roku se nese v duchu otevření nové pobočky v Aichach, severozápadně od Augsburgu. Tato nová provozovna o rozloze 25 000 m2 (jen samotný cross-dock s 42 rampami má rozlohu 4 000 m2), která působí od začátku jako Eurohub, se nachází přímo na dálnici A8 a je důležitým bodem evropské sítě Raben pro každodenní spojení s jižní a východní Evropou. Podobně jako Rokycany v České republice, které zahájily svou činnost v dubnu letošního roku. Toto depo se rozprostírá na celkové ploše 6 000 m2 a má 56 ramp pro snadnou manipulaci se zbožím, včetně ADR. Nachází se v blízkosti dálnice D5 a zajišťuje rychlé spojení s německými a dalšími evropskými silničními sítěmi. Má potenciál výrazně urychlit a zlepšit tok zásilek a díky své flexibilitě přispívat k budoucímu rozvoji – a to nejen mezi Českou a Slovenskou republikou, ale také s jinými zeměmi, kde skupina Raben Group působí: v Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Řecku.
Koncept Eurohubů je pro skupinu Raben Group prioritou. Společnost prozatím neplánuje další geografickou expanzi, ale má v úmyslu zhustit svou síť a investovat do digitalizace. Projekt rozvoje a reorganizace mezinárodních linek napříč všemi 15 zeměmi v rodině Raben stále běží:
„Cílenou a systematickou konsolidací nákladu chceme podporovat expanzi sítě a rozvoj Eurohubů a také komplexní integraci všech evropských regionů. To nám umožní lépe využít kapacitu, zvýšit ekonomickou efektivitu naší přepravy a posílit zelenou logistiku,“ dodal závěrem Ewald Raben.
(lan)
Foto: Raben Group