2. srpna 2016
2.8. - Expandovat na Balkán a získat zde významné postavení. Toto je nejnovější cíl BUDAMAR LOGISTICS. Slovenské společnosti, která patří mezi nejvýznamnější hráče na trhu s mezinárodní železniční přepravou. „Pro tento krok jsme se rozhodli z jasného důvodu. V balkánských zemích probíhá liberalizace železniční dopravy. A my tady vidíme velkou příležitost, "objasňuje předseda představenstva BUDAMAR LOGISTICS Peter Malec. Jak dále dodává, lákadlem je samozřejmě i velikost i atraktivita trhu.
BUDAMAR LOGISTICS spustila projekt BUDAMAR SOUTH v červnu 2016. Ten se tedy zaměří na získání tržní pozice v balkánských zemích, a to zejména Chorvatsku či Srbsku. „BUDAMAR SOUTH by měl spolupracovat s významnými průmyslovými podniky, které působí v jižní Evropě. Zajistit by jim měl komplexní logistiku. Železnici propojí také baltské a balkánské přístavy, "říká Peter Malec. Přestože od startu projektu uběhla poměrně krátká doba, BUDAMAR SOUTH již zrealizoval několik důležitých kroků pro expanzi. Tím prvním je získání podílu v chorvatském soukromém železničním dopravci PPD Transport se sídlem v Záhřebu. Spoluvlastníkem se také stal v logistické společnosti SMART CARGO CZ.
Druhým krokem je pořízení první části moderní flotily vícesystémových lokomotiv Vectron od německé společnosti Siemens, které se zařadí do portfolia PPD Transport. V první etapě půjde o tři lokomotivy. „Jde o stroje, které splňují nejpřísnější evropské standardy a které se řadí mezi nejmodernější vůbec. Přispívají k zajištění rychlé a ekonomické dopravy, "dodává Peter Malec.
Jejich zásadní výhodou je to, že odpadá neefektivní výměna lokomotiv na hranicích jednotlivých států. Jsou totiž schopné provozu ve více evropských zemích (například v Německu, Rakousku, Maďarsku, Česku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvatsku, jakož i na Slovensku), což starší lokomotivy neumožňovaly. Zajímavostí také je to, že provozování Vectronů je v portfoliu slovenských železničních společností vzácností.
Slovenská skupina BUDAMAR LOGISTICS byla založena v roce 1997. Zabývá se mezinárodním zasilatelství a logistikou, přičemž na tomto trhu má jednu z vedoucích pozici. Většinu zákazníků společnosti tvoří průmyslové podniky, které působí mimo Slovenska zejména v Česku, Polsku, Maďarsku a Rakousku. V současnosti spolu s dceřinými a sesterskými firmami zaměstnává přes 500 pracovníků.
(tj)