Alternativní pohony

Společnost FM Logistic testuje využití vozíků s vodíkovými palivovými články

Společnost FM Logistic testuje využití vozíků s vodíkovými
palivovými články

NEUVILLE AUX BOIS (18.5.) – Flotila 10 strojů – retraků a ručně vedených nízkozdvižných vozíků – začala pracovat v březnu 2015 v Neuville Aux Bois, středisku francouzské společnosti FM Logistic. Realizace projektu je výsledkem partnerské spolupráce společností Air Liquide, Hypulsion, Toyota Material Handling, Crown, Diagma a FM Logistic. Pilotní projekt podporuje EU prostřednictvím organizace Union Fuel Cell And Hydrogen Joint Undertaking, která se zabývá podporou řešení využívajících vodíkové palivové články jako pohon v dopravě a přepravě s cílem snížit uhlíkovou stopu v ekonomice.

FM Logistic je vedoucí francouzskou logistickou společností s pobočkami ve 12 zemích. Středisko v Neuville pracuje na ploše více než 85 tisíc metrů čtverečních. Jde o typickou logistickou aplikaci s rozsáhlou manipulací ve vícesměnném provozu, která neustále hledá efektivnější – a současně dlouhodobě udržitelné – procesy svého podnikání. Vozíky poháněné vodíkovými palivovými články jsou cestou jak dosáhnout vyšší produktivity ve srovnání se standardními provozy, kde dochází k časovým ztrátám při výměně a nabíjení baterií na konci každé směny.

Doplnění paliva do tlakové nádoby vozíku je otázkou minut – obdobně jako při tankování osobních aut. K dispozici je pak dostatek paliva pro dalších 9 až 10 hodin manipulace. Používání vodíku jako paliva významně podporuje udržitelnou logistiku s nízkou spotřebou uhlíku. FM Logistic provozuje nyní smíšenou flotilu standardních elektrických vozíků a vozíků s vodíkovými palivovými články.

Pilotní projekt byl zahájen s výhledem na převedení všech 84 vozíků střediska na vodíkové palivové články, jakmile bude funkčnost koncepce výsledky projektu potvrzena. Pak se středisko v Neuville stane první logistickou aplikací v Evropě, která bude vodíkovými palivovými články pohánět kompletní flotilu svých manipulačních vozíků.

„Partnerství dodavatele vozíků, paliva a dalších technologií společně s odbornými institucemi EU představuje relevantní kombinaci zkušeností, která zvládne dodat zákazníkům naprosto funkční řešení. Spolu s partnery pracujeme nyní na vyzkoušení naší společné koncepce v FM Logistic. Palivové články využívající vodík jako alternativní palivo mají velký potenciál přinést vylepšená provozní řešení uživatelům, snížit spotřebu uhlíku a přispět tak k čistší budoucnosti,“ uvedl Craig Walby, Director of Product management společnosti Toyota Material Handling Europe.

(tj)

spinner