9. května 2003
Na německém dopravním fóru, které se konalo na začátku dubna v Berlíně, prezentoval předseda představenstva koncernu Stinnes a DB Cargo Bernd Malmström strategické záměry nové logistické divize Deutsche Bahn na evropském dopravním trhu.
„Jsme přesvědčeni o tom, že dopravní a logistický trh v Evropě projde dalekosáhlými změnami. V budoucnu mohou počítat s úspěchem pouze ty podniky, které budou využívat vlastní distribuční sítě v evropském, lépe však v globálním měřítku. Požadavkem doby se ještě naléhavěji stane schopnost nabídnout co nejširší spektrum logistických služeb,“ řekl Bernd Malmström a dodal, že konkurenční boj a tlak na snižování cen bude na trhu dále sílit bez ohledu na druh dopravy.
Bernd Malmström dává největší šance na přežití velkým koncernům s vlastními distribučními sítěmi. „Zapomeňme na slovíčka jako ‚4PL‘ (externí integrátoři bez vlastního podílu na článku zásobovacího řetězce). Zákazníci vyžadují služby s jasně deklarovaným vztahem k řetězci,“ dodal. Spojení logistických služeb a funkce přepravce pod společnou hlavičkou zajistí akciové společnosti Stinnes systematickou optimalizaci a další rozšiřování portfolia.
Podle prvního muže DB Cargo bude železniční doprava hrát v Evropě v budoucnu podstatně významnější úlohu než dosud. „Každému, kdo sleduje vývoj na dopravním trhu v Evropě, musí být jasné, že silniční doprava se časem vyvine v jeden z nejdražších druhů dopravy na kontinentu. Současná liberalizace železnice, která je již nastartována, vytvoří nové příležitosti. Náš Railion je prvním skutečně evropským železničním dopravcem. Toto je velká strategická výhoda oproti našim největším konkurentům,“ řekl Bernd
Malmström. n