16. srpna 2015
„Jak hodnotíte současný stav zabezpečení logistických areálů, center nebo výrobních areálů?“
„Komplexní bezpečnostní systémy v současných logistických procesech jsou na vzestupu a korespondují se zvyšujícími se logistickými potřebami. Situace se rozhodně zlepšuje implementací bezpečnostních prvků do kompletních logistických systémů. V posledních letech můžeme pozorovat, že jedním z hlavních faktorů pro zvýšení bezpečnosti je celkově oblast IT, především rozvoj toku dat a informací o přepravovaném materiálu a samotných přepravcích a následná kontrola dat a vyhodnocování jednotlivých rizik.“
„Co vnímáte jako největší potenciální nedostatky v bezpečnosti pro logistiku?“
„Rozhodně často nedostačující komunikaci mezi jednotlivými odděleními. Zejména se jedná o sdílení informací mezi výrobou a interní logistikou nebo mezi přepravcem a logistickým areálem. Ke zlepšení napomáhá, jak jsem už zmínil, implementace bezpečnostně-logistických softwarů, jako například M2CLOG. Ty by měly obsahovat funkcionality, jako je plánování logistiky a jednotlivých nakládkových/vykládkových oken. Plánovači tak vlastně předem znají všechny potřebné údaje o přepravci. Dále je vždy důležitý přehled o pohybu všech vozidel, která se pohybují přes perimetr (vrátnici) areálu. Proto by měl být areál vybaven například kamerovým systémem pro čtení registračních značek s napojením na interní black list nebo databázi ministerstva vnitra. Tato funkcionalita pak zamezí vniknutí nežádoucích osob nebo přepravců do areálu. Nedílnou složkou zabezpečení celého objektu nebo areálu je kvalitní fyzická ostraha. I když je trend nahrazovat lidskou sílu technologiemi, není to vždy dostačující, a to jak při preventivní bezpečnostní činnosti, tak i při investigaci.“
„Společnost M2C implementuje bezpečnostní pracovníky do řad pracovníků logistiky. Jakým způsobem tato nová synergie bezpečnosti a logistiky funguje?“
„Jde především o pracovníka logistiky, například řidiče VZV, který je proškolen v bezpečnosti a během své činnosti dokáže odhalovat a včasně reportovat o trestné činnosti. Faktem je, že největší potenciální riziko trestné činnosti často plyne z logistiky. Proto má nasazení takového pracovníka hned několik výhod. Patří mezi ně například preventivní bezpečnostní činnost nebo včasné informování bezpečnostního pracovníka. Ten se na danou hrozbu dále zaměřuje. V neposlední řadě to pro klienta znamená úsporu za pozici ostrahy v logistice, který obvykle kontroluje děj z celkového hlediska ztrát.
„Jak klienti pocítí zavedení bezpečnostně-logistického pracovníka s podporou systému M2CLOG?“
„Znovu se vrátím k tomu nejdůležitějšímu – snížení ztrát materiálu z areálu klienta nebo při samotných logistických procesech. Musím samozřejmě zmínit klienty vítanou úsporu nákladů spojenou také s preventivním charakterem systému spojení pozic bezpečnostního a logistického pracovníka.
(red)