​Zeptali jsme se Ing. Luboše Mervarta, vedoucího pracovní skupiny Svazu spedice a logistiky ČR pro podvody v dopravě

​Zeptali jsme se Ing. Luboše Mervarta, vedoucího pracovní skupiny Svazu spedice a logistiky ČR pro podvody v dopravě

"Jak funguje výměna informací mezi všemi dotčenými subjekty v oblasti podvodů v dopravě?"

Velmi dobrá je komunikace například mezi Českou republikou a Slovenskem, a to jak z jazykových důvodů, tak z důvodů věcných. Komunikace mezi Zväzom logistiky a zasielateľstva Slovenskej republiky a českým Svazem spedice a logistiky ČR probíhá na osobní úrovni, prostřednictvím elektronické výměny informací i formou konzultací na občasných společných zasedáních, mimo jiné i v rámci pracovní skupiny pro podvody v dopravě SSL ČR. Rovněž spolupráce policejních složek mezi Českou a Slovenskou republikou má vzestupnou tendenci.

V propojení německého a českého spedičního prostředí pro oblast bezpečnosti přeprav dominuje patrně spediční databanka TimoCom. Obdobně směrem k polskému trhu působila donedávna další spediční databanka TRANS.EU, zde se však spolupráce v poslední době poněkud vytratila. A opět pokud jde o spojení českého a slovenského trhu, to je mezi spedičními databankami výsadou firmy RAALTRANS.

Po policejní linii dochází k mezinárodním kontaktům i do jiných zemí, například do Německa či Maďarska, a to i se zapojením spedičních databank a zástupců speditérů. Pravidelně jsme zásobováni informací o mezinárodních podvodech spojených s dopravními firmami také ze strany belgických či německých detektivních kanceláří. 

spinner