28. června 2007
Meziroční nárůst produkce o 23 procent na 644 miliardy Kč vykázal v roce 2006 český automobilový průmysl. Na mimořádném výsledku se podíleli jak finální výrobci, tak i dodavatelé. Na začátku června to na Mezinárodním veletrhu osobních automobilů Autosalon Brno 2007 oznámili zástupci Sdružení automobilového průmyslu ČR.
Vývoz odvětví podle nich ve srovnání s rokem 2005 vzrostl o 18,3 procenta na téměř 480 miliard Kč, přičemž z 88 procent směřoval na trhy zemí Evropské unie. Na celkových tržbách z průmyslové činnosti v České republice se automobilový průmysl podílel 22,8 procenta. Rostla především výroba osobních vozidel (meziročně o 42 procent), ale také výroba autobusů (o 34 procent). Jen osobních automobilů bylo loni v ČR vyrobeno téměř 850 tisíc, milionová hranice by měla padnout ještě letos, nejpozději v příštím roce.
Na autosalonu měli návštěvníci možnost spatřit 66 českých a středoevropských novinek, včetně čtyř světových. Český výrobce svíček Brisk představil závodní automobil vlastní konstrukce Brisk RS O1 WRC, na stánku společnosti Construct bylo poprvé k vidění jedno
z nejvýkonnějších a nejrychlejších sportovních vozidel na světě – Ultima CanAm, Peugeot v Brně prezentoval nové kombi 207 SW Sport Pack a v expozici Seat měl premiéru vůz 4×4 Altea Free Track. Na český trh v Brně vstoupila značka Lancia, poprvé na Autosalonu vystavovaly značky Bentley, Lamborghini, Spyker a Wiesmann a po přestávce se vrátily značky Ferrari, Maserati, Subaru a SsangYong.
Součástí nabídky pro odbornou veřejnost byl již tradičně zajímavý doprovodný program. Letos jej tvořily například konference BRNOSAFETY 2007 a E-SAFETY na téma bezpečnost silniční dopravy, Road Transport & Environment o využití alternativních druhů pohodu,
AUTOSYMPO 2007 věnované nakládání s autovraky a 8. ročník konference Trendy automobilové logistiky.
(lan)