14. listopadu 2022, lan
Řada Crossway získala již třetí titul Sustainable Bus of the Year. tentokrát s modelem Crossway Low Entry Hybrid CNG, který je kompatibilní s biometanem. Titul následuje po ocenění z roku 2018 za verzi Low Entry CNG a po titulu z roku 2020 za model meziměstského autobusu Crossway s pohonem na zemní plyn.
Nový model Crossway Low Entry Hybrid Natural Gas je součástí nové nabídky hybridních modelů, které IVECO Bus uvádí v řadě Crossway, jejíž součástí je i verze XTL (X-To-Liquid) na obnovitelné palivo. Crossway Low Entry Hybrid ve verzi XTL byl představen na výstavě FIAA 2022 v Madridu.
Porotu soutěže Sustainable Bus of the Year tvoří sedm zástupců evropských časopisů. Při udělování titulu porotci hodnotili faktory jako bezpečnost, komfort, úroveň hluku, recyklovatelnost komponentů a celkový závazek výrobce v oblasti udržitelnosti, se zaměřením na zásady udržitelnosti a zejména na schopnost vytvořit pozitivní image vozidla u veřejnosti.
„Oceněním Sustainable Bus of the Year 2023 potvrzujeme svůj trvalý závazek vyvíjet inovativní, vyspělé, férové a ekologicky zodpovědné řešení pro přepravu cestujících. Udělením titulu pro model Crossway porota již potřetí ocenila kvality této řady a potvrdila tak správnou volbu mnoha provozovatelů, kteří si řadu Crossway od jejího uvedení na trh vybrali pro své vozové parky. Toto nové uznání přijímáme s velkou hrdostí,“ komentoval Domenico Nucera, prezident obchodní značky IVECO Bus, během slavnostního předávání cen na veletrhu Next Mobility v italském Miláně.
Jako významný hráč v oblasti přepravy cestujících tak společnost IVECO BUS dále rozšířila svou nabídku o účinné řešení na podporu provozovatelů dopravy v oblasti snižování uhlíkové stopy.
Vozidlo Crossway Low Entry hybrid je vybaveno hybridní technologií, která byla vyvinuta v úzké spolupráci se společností Voith. Je vybaveno 48V baterií spojenou s převodovkou Voith DIWA NXT a osvědčeným motorem Cursor 9 CNG. Převodovka DIWA NXT je kombinována s výkonným rekuperačním elektromotorem o výkonu 35 kW, který funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie nahromaděné během zpomalování a brzdění. Další výbavou je vysokoenergetická baterie LTO (48 V) umístěná na střeše vozidla. Elektromotor je podporou standardního motoru Cursor 9 CNG během startovacích fází.
Crossway LE Hybrid rovněž těží z uznávaných kvalit řady CROSSWAY a nabízí výbavu určenou pro zvýšení pohody cestujících a řidičů. Je plně v souladu s normou R66.02 pro ochranu proti převrácení a čelnímu nárazu a normou R29.03 pro zmírnění následků nárazu testů A a B.
Crossway LE je k dispozici ve třídě I (v délce 12 m) pro městské využití a ve třídě II (v délce 12 a 13 m) pro příměstské mise. Hybridní CNG je novou alternativou pro regiony, kraje a města, které chtějí poskytovat dopravní řešení, jež jsou plně kompatibilní s projekty přechodu na nové energie. Přináší až 15procentní úsporu paliva ve srovnání s dieselovou verzí a snížení emisí CO2 až o 84 procent při použití obnovitelných paliv.
(lan)
Foto: IVECO Bus