Labská plavba

České a saské přístavy na Labi chtějí posílit lodní dopravu

České a saské přístavy na Labi chtějí posílit lodní dopravu

BERLÍN (25.3.) – České a saské přístavy na Labi usilují o posílení lodní dopravy na této řece a zvýšení jejího podílu na přepravě zboží. Přispět by k tomu měla dohoda o spolupráci, kterou čeští a saští představitelé podepsali s přístavem Brunsbüttel, který leží v ústí Labe do Severního moře. Informoval o tom deník Hamburger Abendblatt. Brunsbüttel patří mezi nejvýznamnější přístavy na dolním toku Labe. Těží ze své polohy, neboť leží v ústí řeky do moře a také při kanálu, který spojuje Severní a Baltské moře. Ročně se v přístavu přeloží více než deset milionů tun zboží.

Podle dohody, kterou Brunsbüttel uzavřel s přístavy v Lovosicích, Děčíně, Drážďanech, Riese, Torgau a Rosslau, by měly přístavy vypracovat společný logistický koncept a vystupovat společně při jednáních se zástupci průmyslu. Představitelé přístavů si od spolupráce slibují, že budou moct nabídnout výrobním firmám výhodnější dopravní podmínky než železnice.

Železniční doprava je v současnosti dominantním odvětvím pro přepravu zboží podél Labe. Jen mezi hamburským přístavem a saskými přepravními terminály jezdí týdně kolem 60 vlaků převážejících kontejnery s průmyslovým a spotřebním zbožím. Podle zástupců labských přístavů by bylo možné přinejmenším část těchto přepravních objemů přesunout na řeku.

(čtk)

spinner