DAKO-CZ představí na veletrhu InnoTrans jedenáct světových premiér

DAKO-CZ představí na veletrhu InnoTrans jedenáct světových premiér

24.9. - V německé metropoli na výstavišti Messe Berlin ode dneška do 27. září probíhá veletrh InnoTrans. Čtrnáctý ročník mezinárodního železničního veletrhu techniky, komponentů a inovativních řešení patří k největší a nejprestižnější akci v oblasti železnice v Evropě. Mezi vystavovateli v segmentu železniční techniky je již tradičně zastoupena společnost DAKO-CZ, přední výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla. V letošním roce společnost představí více než dvacet exponátů, jedenáct z nich ve světové premiéře. Mezi zásadní novinky bude patřit elektromechanická brzdová jednotka DAKO pro netrakční podvozek, digitální automatické spřáhlo DAKO (zkráceně DAC) pro nákladní vagóny a DAKO digitální řešení pro vzdálené sledování nákladních vozů. 

Elektromechanická brzdová jednotka DAKO je určena pro brzdění tramvajových vozidel. Toto řešení boří veškerá doposud zažitá technická řešení konkurence. Představeno bude také nově vyvinuté digitální automatické spřáhlo DAKO, které je výraznou inovací procesu spojování a rozpojování nákladních vlaků, které umožní automatizovat celý proces bez zásahu člověka.

Kromě těchto dvou světových premiér představí DAKO-CZ své produkty z platforem tramvají, příměstských jednotek, metra, nákladních vagónů, lokomotiv a vysokorychlostních vlaků. Řešení DAKO bude součástí i mnoha zákazníků společnosti, například chorvatského výrobce nákladních vagónů Đuro Đaković, českých společností Nymwag CS a CZ LOKO, italské společnosti SVI, švýcarského Harsco Rail nebo slovenské společnosti Tatravagónka.

„Veletrh InnoTrans je klíčovou událostí, na které můžeme představit naše inovativní řešení. Sázíme na to, že tato akce je skvělou příležitostí, na níž můžeme před zraky našich zákazníků, odborné i laické veřejnosti představit naše produkty z jednotlivých platforem,“ řekl Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel DAKO-CZ. „Srdcovou záležitostí je ovšem elektromechanická brzdová jednotka DAKO pro netrakční podvozek, která využívá řízení DAKO Brake By Wire a je součástí koncepce WE BRAKE GREEN, tedy bezolejového řešení, které je šetrné k životnímu prostředí,“ doplnil Stanislav Pometlo.

Elektromechanická brzdová jednotka DAKO je určena pro brzdění tramvajových vozidel, kde plní funkci brzdy provozní, záchranné, zajišťovací, parkovací a nouzové. Jedná se o brzdovou jednotku pasivní, případně pasivně aktivní, která je řízena elektronickou jednotkou a je určena pro netrakční i trakční podvozek. Patří tedy jednoznačně do produktové řady „oil free“, která k zastavení nepotřebuje olejové hospodářství.

„Budoucnost je jednoznačně ve vývoji elektromechanických brzdových jednotek. Naší snahou je orientace právě na tato řešení. V nabídce již dnes máme tedy nejen elektromechanické brzdové jednotky pro tramvaje, ale připravujeme řešení pro metro, příměstské jednotky a jdeme směrem k elektromechanice i v oblasti nákladní dopravy. Elektromechanické systémy se budou stávat ekvivalentní náhradou pneumatických a hydraulických brzdových systémů,“ dodal Stanislav Pometlo.

Z dalších produktů představí DAKO-CZ na veletrhu InnoTrans například špalíkovou brzdovou jednotku. Tato jednotka je stlačeným vzduchem poháněná brzda, která je určena pro provoz kolejových vozidel osobní dopravy. Je vybavena pneumatickým válcem, stavěčem odlehlosti a převodovým mechanismem. Dále budou v Berlíně vystaveny řídící jednotky elektromechanických a hydraulických brzd, komponenty UIC, řídící panel HFX vlakotramvaje pro Düsseldorf a Duisburg, brzdová kotoučová jednotka na kolo KKBB, stavěč odlehlosti a odlehčený rozváděč s přípravou na digitalizaci. Na expozici DAKO-CZ číslo 420 v hale 1.2. bude k vidění též elektromechanická řídící jednotka pro trakční (motorový) podvozek spolu s kolejnicovou brzdou připravená v aplikaci pro projekt pražských tramvají typu 52T vyráběných společností Škoda Group.

„Věříme, že expozice společnosti DAKO-CZ zaujme návštěvníky z řad jak odborné, tak široké technické veřejnosti. Stane se místem, kde navážeme nové kontakty a utužíme vztahy s klienty. Speciálně pro berlínský veletrh máme připravenou impozantní slide show, která bude zobrazovat nosná témata veletrhu, kterými pro letošní rok jsou digitalizace, elektronika, udržitelnost a inovativnost," uvedla Jana Kavalír, manažerka marketingu DAKO-CZ. „Za velmi důležité považujeme uzavření spolupráce s tureckým partnerem Gökrail, na jejichž vagónu bude probíhat zkouška brzdy,“ doplnila Jana Kavalír.

Veletrh InnoTrans se koná každé dva roky. Tato prestižní světová akce se těší obrovskému zájmu jak se strany vystavovatelů, tak návštěvníků. V letošním roce se v prostorách berlínského výstaviště představí přes 2900 vystavovatelů z 59 zemí světa. Návštěvníci veletrhu budou mít jedinečnou možnost vidět světové novinky z pěti segmentů – železniční technologie, železniční infrastruktura, veřejná doprava, interiéry a stavba tunelů.

(pav)

Foto: DAKO-CZ - firemní stánek na veletrhu InnoTrans 2024

spinner