​Leo Express projede pod oběma trakcemi, dualizaci za 400 milionů provede Stadler

​Leo Express projede pod oběma trakcemi, dualizaci za 400 milionů provede Stadler

29.1. - Komerční vlaky Leo Express budou díky investici ve výši 400 milionů korun a takzvané dualizaci moci využívat trakční systém nejen na stejnosměrný, ale také na střídavý elektrický proud. Na úpravu vlaků získal Leo Express dotaci od Ministerstva dopravy ve výši přibližně 40 %. Ve výběrovém řízení na realizaci dualizace, tedy umožnění vlaku využívat stejnosměrnou i střídavou trakční elektřinu, zvítězila firma Stadler.

“Díky dualizaci projedou vlaky Leo Express pod trakčním vedením nejen na stejnosměrný, ale také na střídavý proud, což nám umožní rozšíření služeb. Na investici ve výši 400 milionů korun jsme získali dotaci ve výši přibližně 40 % od Ministerstva dopravy, za což velmi děkujeme. V rámci dotační výzvy jsme zároveň obdrželi nejvyšší hodnocení v rámci všech odevzdaných žádostí,” řekl Peter Köhler, generální ředitel společnosti Leo Express.

Dopravce získal v rámci Operačního programu Doprava 2021-2027 (OPD3) dotaci od Ministerstva dopravy ČR na úpravu vlakových jednotek Stadler Flirt pro provoz na střídavém trakčním systému. Plánované úpravy umožní dopravci pokračovat v provozu na trase Praha – Ostrava i po plánované změně napájecího systému.

Ve výběrovém řízení na realizaci dualizace, tedy umožnění vlaku využívat stejnosměrnou i střídavou trakční elektřinu, zvítězila firma Stadler. Ta je zároveň výrobcem vlaků Flirt, které Leo Express nasazuje na komerčních linkách mezi Prahou a Ostravou a dále do Polska a na Slovensko. Na realizaci zakázky se bude podílet významné množství českých dodavatelů, například AŽD Praha nebo VUZ Velim.

(lan)

Ilustrační foto: Leo Express

spinner