Správa železnic počítá s trasou rychlodráhy Praha - Ústí - Drážďany v červnu

Správa železnic počítá s trasou rychlodráhy Praha - Ústí - Drážďany v červnu

18.4. - Správa železnic (SŽ) podle náměstka ředitele stavební správy vysokorychlostních tratí Pavla Hrušky počítá s konečnou variantou trasy mezi Prahou, Ústím nad Labem a Drážďany v červnu. V červnu by totiž krajské zastupitelstvo mělo rozhodnout o aktualizaci zásad územního rozvoje, tedy krajské obdoby územního plánu. Pavel Hruška včera novinářům při představení průběžných výstupů pracovní skupiny pro ústecký uzel řekl, že trasování v Ústeckém kraji ovlivňuje i vzdálenější projekty a prodlužuje také výstavbu úvodního úseku z Prahy do Lovosic.

Pokud zastupitelé obdobu územního plánu neschválí, jednou z možností je požádat ministerstvo dopravy, aby o budoucí trase rozhodlo. "Slouží nám k tomu územní rozvojový plán," doplnil Pavel Hruška.

Pracovní skupiny, které jednají s dotčenými samosprávami a institucemi, zasedají od ledna. Věnují se také problematice v krajském městě. "K výstupům dává průběžně město i ostatní účastníci připomínky a projektant pracuje na jejich zohledňování," uvedl Pavel Hruška. Podle něj se pracovní skupiny scházejí každé dva až tři týdny.

Ústí nad Labem zejména požadovalo odvést z města nákladní dopravu. Ta však podle průběžných výstupů bude městem projíždět nadále, bude nicméně oddělená od osobní dopravy. V návrhu je, že její trasa povede od Labe kolem řeky Bíliny do Předlic. "Byla by v jihozápadní části a osobní doprava by byla především v části podél města," doplnil Pavel Hruška. V současné době podle Pavla Hrušky projíždí městem 146 nákladních vlaků denně, po vybudování rychlodráhy by jich jezdilo asi 200. Na veřejném projednání lidé zachování nákladních vlaků ostře kritizovali.

SŽ průběžně zapracovala i nový čtyřkolejný železniční most přes Labe. SŽ původně počítala s přebudováním starého mostu. "Pro Správu železnic je levnější postavit vedle funkčního mostu nový dvoukolejný most. Po dohodě s městem naopak došlo k tomu, že ten stávající most bude opuštěn," řekl náměstek. Podle něj bude mít SŽ možnost nový most například lépe odhlučnit. Stávající most, který spojuje centrum města se Střekovem, by si nechalo město pro své potřeby. "Na Střekově v této variantě nezasahujeme do žádných obytných budov. Jediné, co tam je v současné době navrženo k odstranění, je stávající řada garáží," sdělil náměstek.

Cesta z Ústí do Prahy i cesta vlakem z Prahy do Drážďan se výrazně zkrátí. V trati k hranicím jsou v plánu dva tunely, a to přes Krušné hory a přes České středohoří. Letos se provedou průzkumné vrty u Krušnohorského tunelu, který bude dlouhý téměř 30 kilometrů.

(čtk)

Vizualizace: SUDOP - VRT v Ústí nad Labem

spinner