​V systému OneTicket se loni prodalo přes 2,5 milionu jízdenek

​V systému OneTicket se loni prodalo přes 2,5 milionu jízdenek

9.2. - Systém univerzální vlakové jízdenky OneTicket má za sebou rekordní rok. Loni se prodalo více než 2,5 milionu jízdenek v hodnotě přes 322 milionů korun. To je téměř o 66 tisíc jízdenek a 58 milionů korun více než v roce 2022. Na výsledku se nejvíce podílely letní měsíce, kdy lidé tradičně hodně cestují. „Například v červnu 2023 poprvé padla hranice čtvrt milionu prodaných jízdenek za jediný měsíc a ten se tak zároveň stal nejúspěšnějším prodejním měsícem od počátku OneTicket,“ řekl Tomáš Tichý, zástupce ředitele státního podniku CENDIS, který systém OneTicket provozuje. „Od zavedení univerzální jízdenky na českou železnici v prosinci 2020 jsme do dnešních dnů prodali už přes 6,5 milionu jízdenek a v prodejích stále kontinuálně rosteme, z čehož máme velkou radost,“ doplnil.

S univerzální vlakovou jízdenkou jezdí lidé nejčastěji na trase Pardubice – Hradec Králové. Od spuštění systému v prosinci 2020 si jízdenku na tuto trať pořídilo téměř 48 tisíc cestujících. Druhou nejčastější trasou je Hradec Králové – Pardubice a třetí Děčín – Ústí nad Labem.

Lidé si k jízdence mohou dokupovat doplatek pro psa i pro jízdní kolo. Ke konci roku 2023, tedy zhruba po roce od spuštění těchto služeb, tak bylo přepraveno už přes 13 tisíc psů a přes 16 tisíc bicyklů. Zároveň se systém OneTicket rozšířil o nové služby Účet Rodina a Účet Firma, které zjednodušují nákup jízdenek a zatraktivňují tak cestování s OneTicket. Umožňují zařazení jednotlivých účtů pod společnou skupinu a svým členům nabízejí možnost centrálně nakupovat jízdenky nebo hospodařit se svěřeným kreditem a kupovat si z něj jízdenky dle svého uvážení.

Nejoblíbenějším typem jízdenek OneTicket jsou od počátku provozu běžné jednosměrné, kterých bylo prodáno 55 procent, zpátečních bylo téměř 40 procent. K dispozici jsou také traťové jízdní doklady na 7, 30 a 90 dní a síťové jízdní doklady na 1, 7, 30, 90, 180 a 365 dní. Místenky si v systému OneTicket od června 2021, kdy byly zavedeny, pořídila 4 procenta cestujících.

Univerzální jízdenku na českou železnici je možné koupit jednoduše z počítače či z mobilu na webu oneticket.cz, v mobilní aplikaci OneTicket, dále ve vlacích všech dopravců zapojených do systému a na jejich pokladnách. Při platbě v e-shopu OneTicket i v mobilní aplikaci lze kromě platební karty využít i Google Pay nebo ApplePay. Ze statistik vyplývá, že kamenných pokladen využívá k nákupu nejvíce cestujících, 54 procent. Prostřednictvím e-shopu nebo mobilní aplikace nakupuje 22 procent, možnosti pořídit jízdenku u průvodčích využívá téměř 20 procent cestujících, zbytek připadá na jízdenkové automaty ve vlaku nebo ve stanicích. Odkaz na nákup jízdenky je dostupný také na portálu https://mapy.cz/ nebo u tipů na konkrétní výlety na www.kudyznudy.cz.

(lan)

Ilustrační foto: Správa železnic

spinner