29.1. – Komerční vlaky Leo Express budou díky investici ve výši 400 milionů korun a takzvané dualizaci moci využívat trakční systém nejen na stejnosměrný, ale také na střídavý elektrický proud. Na úpravu vlaků získal Leo Express dotaci od Ministerstva dopravy ve výši přibližně 40 %. Ve výběrovém řízení na realizaci dualizace, tedy umožnění vlaku využívat stejnosměrnou i střídavou trakční elektřinu, zvítězila firma Stadler.
Aktuálně
29.1. – Sdružení pro zahraniční investice – AFI na plenárním zasedání minulý týden volilo své nové vedení, tedy nové členy Řídícího výboru a Kontrolní komise. Novou předsedkyní Řídícího výboru AFI se stala Gabriela Hrbáčková, CEO společnosti Hofmann Wizard, která v Řídícím výboru AFI působí už několik let.
29.1. – Rekonstrukce smíchovského nádraží je v plném proudu. Pracuje se například na prodloužení podchodů a výstavbě nové lávky přes kolejiště. Nyní se stavbaři zaměří na mosty přes několik ulic, proto dojde k dopravním omezením. Od začátku února se tak krátkodobě uzavře nejprve Hořejší nábřeží a následně Nádražní ulice. Uvedla to Správa železnic.
29.1. – Po třinácti měsících od podpisu smlouvy mezi Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a Škoda Group a osm měsíců od zahájení výroby je vyrobena první tramvaj Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu, která se v pondělí poprvé projela na zkušební trati v plzeňském výrobním areálu Škodovky. Tramvaj má montážně dokončený exteriér, probíhá na ní dokončování interiéru, oživování a první zkoušky vozidla. V pokročilé fázi montáže jsou další dva vozy. Na dalších se svařují hrubé stavby jednotlivých článků. Celkem je v plzeňských výrobních dílnách rozpracováno osm tramvají pro Prahu. První tramvaj by do pražských ulic měla vyjet v dubnu, kdy zahájí zkušební jízdy bez cestujících v rámci procesu homologace nového typu vozidla.
28.1. – Kraje požadují zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o čtyři miliardy. Peníze by měly podle Asociace krajů České republiky (AKČR) posloužit k opravám silnic druhé a třetí třídy a mostů, které kraje vlastní. V tiskové zprávě to po pondělním jednání Rady AKČR v Ostravě za asociaci sdělila Soňa Ličková. Dosud kraje nemají od vlády ani od ministerstva dopravy potvrzeno, zda letos od státu na tyto opravy peníze dostanou.
28.1. – Dopravní odbor pražského magistrátu loni na základě kontrol dodržování předpisů uložil řidičům nákladních vozidel nad 3,5 tuny pokuty za zhruba 19,4 milionu korun. Sdělil to mluvčí Prahy Vít Hofman. Kontroly se podle něj týkají zejména dodržování stanovených dob řízení, bezpečnostních přestávek a povinných dob odpočinku. Magistrát také letos plánuje spustit dvě nová kontrolní stanoviště určená pro nákladní automobily.
28.1. – Developerská společnost Panattoni ve spolupráci s investiční skupinou Accolade dokončila akvizici strategicky významného pozemku v blízkosti dálničního a železničního uzlu a zároveň letiště Leoše Janáčka v Mošnově. Podařilo se tak získat výjimečný prostor pro výstavbu nového moderního průmyslového areálu. Projekt s názvem Panattoni Park Ostrava Airport významně rozšíří nabídku pracovních příležitostí v Moravskoslezském kraji.
28.1. – Vzhledem k silně konkurenčnímu prostředí společnost PST CLC Mitsui-Soko po celý uplynulý rok čelila tlaku na cenu přeprav a podobný trend pokračuje i letos. Navíc se dopravci potýkají s nedostatkem řidičů, to má za důsledek nedostatek kapacit. Řada dopravců se dostává do problémů, což je ale výzva pro silné hráče na trhu, kterým se díky tomu otevírají nové příležitosti. Roste zájem o intermodální přepravy, v rámci Evropy jde zejména o kombinaci železničních a silničních přeprav.
28.1. – Globální poskytovatel logistických služeb Dachser uvedl do provozu svůj 100. elektrický nákladní automobil o celkové hmotnosti nad 3,5 tuny. Šestnáctitunové Volvo FL Electric s chladírenskou nástavbou zahájí s okamžitou platností distribuci čerstvých potravin v německém Hamburku a okolí.
28.1. – Znojemský místostarosta Jiří Kacetl chce přesvědčit ministerstvo dopravy a jeho prostřednictvím také Správu železnic, aby se pustily do intenzivnější přípravy novostavby železniční tratě, která spojí Znojmo s Brnem. Uvedla to v tiskové zprávě mluvčí Znojma Petra Šuláková. Podle Kacetla se od prezentace starostům dotčených obcí v květnu 2023 nic nedělo. Dlouhodobě usiluje o to, aby Znojmo získalo kvalitnější železniční napojení směrem do vnitrozemí. Rychlé spojení má pouze do Vídně.