MAN

Rousínov patřil autobusům MAN a Neoplan

Rousínov patřil autobusům MAN a Neoplan

MAN užitková vozidla Česká republika, spol. s r. o., uspořádala na začátku listopadu v areálu MAN Truck & Bus Center v Rousínově sedmidenní prezentační akci MAN Bus Days.

Zájemcům o zkušební jízdy společnost na akci přistavila vozidla MAN Lion’s Regio, MAN Lion’s Regio C, MAN Lion’s Coach, podvozek MAN Lion’s Chassis s autobusovou nástavbou firmy Fast, Neo-plan Cityliner a Neoplan Cityliner ve výbavě Spirit Edition. Představila také služby společnosti MAN Nutzfahrzeuge, například MAN ProfiDrive, a speciální nabídku financování vozidel značky MAN. V neposlední řadě na akci také vyhlásila akční ceny autobusů, náhradních dílů a služeb. MAN Nutzfahrzeuge nabízí širokou škálu autobusů pro nejrůznější uplatnění pod značkami MAN a Neoplan. Zatímco značka MAN zahrnuje městské autobusy, meziměstské autobusy, autokary a podvozky pro dostavbu, program prémiových autobusů značky Neoplan zastřešuje modelové řady dálkových autobusů Tourliner, Starliner, Skyliner a Cityliner.

Autobusy MAN

Výkonné, komfortní, ohleduplné k životnímu prostředí a za atraktivní cenu, tak výrobce charakterizuje modely řady MAN Lion’s Coach. Nabízejí vysokou efektivitu provozu, nízké nároky na údržbu a díky prověřeným konstrukčním řešením také vysokou úroveň bezpečnosti v každé provozní situaci.

Autokary Lion’s Coach MAN vyrábí v celkových délkách 12,00 13,26 a 13,80 metru. Ve stejných délkových variantách je na trhu také MAN Lion’s Coach Supreme, který svou výbavou a vylepšeným designem posouvá hranici komfortu ještě o příčku výše.

Městské, linkové a nízkopodlažní autobusy MAN Lion’s City odpovídají všem požadavkům zákazníků i legislativy, zaznělo na prezentaci. Modulární koncepce jejich stav- by výrobci dovoluje nabízet celou řadu modelů pro různé potřeby dopravců.

MAN Lion’s City výrobce nabízí ve variantách Lion’s City M s celkovou délkou 10,5 metru, Lion’s City s celkovou délkou 12 metrů a se stojatým motorem, Lion’s City s celkovou délkou 12 metrů a s plochým motorem, Lion’s City G s celkovou délkou 18 metrů a Lion’s City GL s celkovou délkou 18,75 metru. V jeho nabídce je i varianta Lion’s City LE s celkovou délkou 12 metrů.

Meziměstské autobusy MAN

Kategorii meziměstských autobusů značky MAN reprezentuje modelová řada Lion’s Regio. Díky kombinaci moderního designu s nejnovějšími technologiemi lze její zástupce využívat jak k dopravě z města do města či kolem aglomerací, tak pro turistické účely. MAN Lion’s Regio tak představuje ideální univerzální vozidlo v segmentu autobusů. Na trhu je s celkovou délkou 12,25 nebo 13,9 metru.

Autobusové podvozky MAN

MAN nabízí autobusové podvozky i pro nástavbáře. Podle představitelů společnosti je jejich moderní hnací trakt zárukou výborných výkonových parametrů, odpovídající efektivity a ekonomiky provozu a příznivého vztahu k životnímu prostředí, který jde v mnoha případech dál, než předepisuje současná legislativa.

Budoucí výroba autobusových podvozků MAN bude těžit z modelové řady Lion’s Chassis, která je ve standardním provedení osazena motory se vstřikováním common rail, vzduchovým odpružením ECAS, elektronickým systém EBS a digitálním systémem Twin Electric Platform System. Systém elektronické stability jízdy ESP výrobce dodává jako standard do podvozků autokarů a meziměstských autobusů.

Technologie EGR

Vznětové motory pro autobusy a autokary všech kategorií MAN do-dává v emisních specifikacích Euro 4, Euro 5 a EEV; splňují je bez jakékoli další přídavné technické kapaliny. Motory využívají technologie EGR a pracují s bezúdržbovým čištěním výfukových plynů MAN PM-KAT, popřípadě jeho elektronickou verzí CRTec.

Budoucnost, která klade neustále se zvyšující nároky na čistotu životního prostředí a zároveň snižování provozních nákladů, vidí konstruktéři a vývojáři MAN v alternativních pohonech. Již dnes autobusy MAN běžně využívají motory na CNG; nově do sériové výroby přichází hybridní pohon sestávající z paralelního pohonu se vznětovým motorem a elektromotorem/ge­nerátorem. Vzdálená budoucnost bude s velkou pravděpodobností patřit vodíkovému pohonu.

Autokary Neoplan

Modelová řada Neoplan Trendliner nabízí autobusy určené jak pro linkovou službu a krátké výlety, tak i k cestování do neznáma. Autobusy mohou být osazeny manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, automatizovanou převodovkou MAN TipMatic nebo automatickou převodovkou. Dvounápravové a třínápravové varianty pokrývají tři celkové délky – 12,25, 13,01 a 13,9 metru. K pohonu slouží motor MAN D2066 LUH v rozsahu maximálního výkonu 228 (310 k) až 287 kW (390 k).

Neoplan Starliner představuje modelovou řadu autokarů, kterou si díky jedinečnému vnějšímu designu nikdo nezamění s vozidly konkurenčních značek. Vozidla naplňují nároky a tradici značky Neoplan se zcela zjevným účelem uspokojit všechna přání zákazníků. Interiér modelu Starliner byl vytvořen nejen s důrazem na estetiku.

Možnosti, které nabízí nejmodernější technika, výrobce uplatnil v celém vozidle – od klimatizace přes sedadla speciálně vyvinutá pouze pro tuto řadu vozidel, design podlahových lišt usnadňující orientaci cestujících až po inovativní koncepci osvětlení a ozvučení.

Třínápravová vozidla MAN vyrábí ve dvou celkových délkách – 12,99 a 13,99 metru. Jejich pohon zajišťují vznětové motory MAN s maximálním výkonem 353 kW (480 k). V kratším vozidle může být osazena manuálně řazená šestistupňová převodovka, obě varianty modelu Starliner však mohou být vybaveny i automatizovanou dvanáctistupňovou převodovkou MAN TipMAtic.

Neoplan Cityliner

Futuristický, harmonický, nezaměnitelný a provokující – tak prezentuje výrobce modelovou řadu autokarů Neoplan Cityliner. Její výrazný design kombinuje moderní přístupy s klasickými liniemi autobusů značky Neoplan. Dvounápravová varianta má celkovou délkou 12,24 metru, třínápravové verze výrobce nabízí v délkách 12,99 a 13,99 metru. V sériovém vybavení jsou vozidla osazena šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, na přání může být dodána i dvanáctistupňová automatizovaná převodovka MAN TipMatic. Pohon zajišťují vznětové motory MAN s maximálními výkony 294 kW (400 k) nebo 324 kW (440 k).

Edice Cityliner Spirit Edition

U příležitosti letošního výročí 75 let existence značky Neoplan výrobce představil i limitovanou edici autokarů Neoplan Cityliner Spirit Edition s celkovou délkou 12,24 met-ru, motorem MAN o maximálním výkonu 294 kW (400 k), emisní specifikací EEV a s obsaditelností 49 + 1 + 1.

Výbava Spirit Edition je skutečně velkorysá. Zahrnuje metalické stříbrné lakování s polepem k 75. výročí, hliníkové leštěné disky kol, podlahovou krytinu imitující pravé dřevo, držadla a madla z ušlechtilé leštěné oceli, luxusní sedadla cestujících v kombinaci potahu látky a kůže, dvoubarevný kožený multifunkční volant, bezpečnostní paket ABS, ASR, EBS, ESP, MSC, xenonová světla a odbočovací světla.

Neoplan Skyliner

Modelová řada Neoplan Skyliner nabízí dvoupodlažní autokary nejmodernější konstrukce s nepřehlédnutelným designem. Vozidla této řady se vyrábí ve dvou celkových délkách – 12,44 a 13,79 metru. K jejich pohonu slouží motory MAN s maximálním výkonem 353 kW (480 k).

Podobně jako u jiných řad konstruktéři značky Neoplan i v případě modelu Skyliner využili všech nejmodernějších konstrukčních a technologických řešení MAN.

(lan) www.man-mn.cz

spinner