Asie/Evropa

Agility rozvíjí spojení střední Evropy s Čínou

Evropská divize kuvajtského koncernu Agility pracuje na lepším propojení rostoucího trhu Číny se střední Evropou. Agility Logistics vyvinula speciální systém pro řízení obchodních tras. Podle nového předsedy představenstva její středoevropské organizace Thomase Peikerta a ředitele Agility pro Evropu Beata Simona se systém Trade Lane Management osvědčil; díky němu se letos Agility Logistics s přehledem podařilo dosáhnout cíle zdvojnásobení objemu přepravy v této relaci.

Agility vyvinula pro různé obchodní trasy rozdílné systémy řízení. Zvlášť ambiciózní program má pro přepravy mezi Čínou, Hongkongem a Tchaj-wanem (tzv. Velká Čína) a zeměmi střední Evropy. „V západním směru chceme množství zboží zvýšit o třetinu, ve východním dokonce o polovinu,“ přiblížil v červenci plány společnosti Thomas Peikert. „Díky velmi cílenému prodeji jsme tyto záměry překročili již po šesti měsících,“ dodal.

Managementu nejde jen o prosté navyšování objemu přepraveného zboží. „Chceme prodávat komplexní řešení,“ uvedl generální ředitel Beat Simon. Agility tak vedle přepravy nabízí i služby s přidanou hodnotou. Potenciál trhu je velký. Stále více zasilatelů požaduje garanci „rytmu“, kdy na přepravu musí přesně navazovat další etapy životního cyklu výrobku, jako je například skladování, balení, distribuce a zpětný odvoz prázdných obalů.

Agility jako jeden z prvních velkých zahraničních poskytovatelů logistických služeb v Číně již před lety investoval do rozvoje národní distribuční sítě. V roce 2008 převzal čínskou firmu Baisui. Jádrem jeho sítě jsou nyní tři velká centra (Peking, Šanghaj a Šen-čen). K dispozici má dále více než 60 menších překladových terminálů ve vnitrozemí. Zhruba třetinu z nich Agility přímo vlastní, zbytek provozuje ve spolupráci s místními partnery.

Celkem síť zahrnuje na 150 měst, pro něž Agility používá na 150 vlastních vozidel a více než 3000 vozidel smluvních partnerů. V nejbližší době podnik hodlá v čínském vnitrozemí otevřít další tři velkokapacitní centra.

Koncern investoval i do druhého konce obchodní trasy Čína – střední Evropy. 18. června uvedl do provozu nový logistický komplex u Stuttgartu. V areálu o ploše 20 tisíc m2 má k dispozici 9000 m2 skladovacích ploch.

V prvním čtvrtletí podnik výrazně zvýšil obrat i zisk. Počet jeho zakázek vzrostl o 15 procent a obrat vzrostl dokonce o 30 procent. Největším problémem je podle Thomase Peikerta i Beata Simona vývoj přepravních sazeb. „Cítíme silný tlak na naši marži. Zvyšuje se i náročnost zakázek, takže vyšší náklady musíme přenášet na naše zákazníky,“ uvedli.

n www.agilitylogistics.com

spinner