Ing. Jaroslav Vondruška (Expo–Consult+Service) pro DN

„Čeští vystavovatelé v Mnichově obsadí 1000 m2“

„Čeští vystavovatelé v Mnichově obsadí 1000 m2“

Největší světový veletrh dopravy a logistiky přivítá v Mnichově ve dnech 10. až 13. května na 1800 vystavovatelů z řad poskytovatelů logistických služeb, oboru letecké nákladní dopravy, přístavů, drážních společností, informačních technologií a dalších podniků bohatě strukturovaného světa moderní logistiky. Stejně jako při posledním ročníku mezi nimi bude i několik desítek českých podniků. Podle Ing. Jaroslava Vondrušky z českého zastoupení pořádající společnosti Messe München by měly obsadit celkovou výstavní plochu kolem jednoho tisíce m2.

„Jaký je konečný stav přihlášených českých vystavovatelů na transport logistic Mnichov 2011? Udrží se Česká republika mezi pěti největšími národními partnery veletrhu jako při jeho dvou posledních ročnících?“

„Jsem přesvědčen o tom, že ano, neboť k dnešnímu dni registrujeme 46 českých a 10 slovenských vystavovatelů, z nichž třetina přijede na veletrh poprvé.“

„I při posledním, krizí poznamenaném ročníku v roce 2009 měli čeští vystavovatelé mimořádný zájem o prezentaci v rámci společné české expozice. Podaří se vám letos, kdy ji uspořádáte již popáté, její úspěch zopakovat?“

„Ano, a to také díky finančnímu příspěvku ze strany Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, které veletrh zařadilo mezi oficiální účasti. I díky jeho podpoře, jakož i podpoře ze strany Svazu spedice a logistiky ČR, se nám do společné české expozice na ploše 200 m2 přihlásilo rekordních sedmnáct vystavovatelů. Expozice bude umístěna v pavilonu B5 mnichovského výstaviště. Další čeští vystavovatelé se prezentují vlast-ními individuálními expozicemi.“

„Jakých změn letos dozná struktura českých, případně slovenských vystavovatelů? Jak se v průběhu času účast českých firem na veletrhu vyvíjí?“

„Čeští, respektive slovenští vystavovatelé se soustředí na dva hlavní obory – spedice a logistika a železniční doprava; v těchto dvou sekcích veletrhu prezentuje své produkty a služby drtivá většina našich vystavovatelů. Samozřejmě však máme zastoupení i v jiných oborech veletrhu, například letecká přepravě, softwaru a podobně.“

„Jak vystavovatelé účast na uplynulých ročnících veletrhu hodnotili? Co považují za největší přínos účasti?“

„Vzhledem k tomu, že se na letošní ročník přihlásilo 75 procent všech účastníků posledního ročníku veletrhu, což je ve veletržní branži mimořádně vysoké číslo, vycházím z toho, že veletrh byl pro naše vystavovatele komerčně úspěšný a rádi se na něj vracejí. Vždyť do Mnichova přijedou návštěvníci z celého světa.“

„Historicky první český vystavovatel – liberecká Desta – již ani neexistuje. Jaké podniky budou mít v Mnichově výstavní premiéru letos? A kdo je podle vašich statistik nejvěrnější český vystavovatel na transport logistic?“

„Ano, pamatujete si to velmi dobře! Desta byla jedním z prvních vystavovatelů v novodobé historii České republiky. V roce 1995 si ještě na starém výstavišti objednala velkou venkovní plochu pro svoje vozíky, ale to je již historie. Z letošních nových českých vystavovatelů jmenuji Nosreti, Mesit přístroje, W.A.G. Minerální paliva, Karla a RSC logistics. Po delší době se vrací C. S. Cargo. Věrnými vystavovateli jsou Selectra, OK Trans, Jipocar, Euroseal, RPS Logistic, ČD Cargo, ČSA, Oltis Group a mnohé další.“

„Velkou roli při rozhodování o účasti v Mnichově jistě v minulosti sehrála i vyšší podpora pro vystavovatele ze strany státu. Považujete její současnou formu a výši za dostatečnou, nebo by stát mohl být v tomto směru aktivnější?“

„Jak jsem již řekl, účast českých firem (tedy těch, které se přihlásily včas), finančně podporuje ministerstvo průmyslu a obchodu, a to maximálně do výše částky odpovídající nájemnému výstavní plochy 9 m2 (což je asi 35 tisíc Kč na vystavovatele). Rozpočet na tuto akci ve výši 1,5 milionu Kč je již ovšem dávno vyčerpán.“

„Spolupracovali jste při přípravách na veletrh také s resortním ministerstvem dopravy? Projevilo zájem o prezentaci České republiky jako logistického centra uprostřed Evropy po vzoru podobných iniciativ některých západoevropských ze­mí?“

„Zde odpovím velmi stručně: nespolupracovali.“

„Jaké služby pro vystavovatele a hosty ve společné expozici připravujete? Věřím, že mezi nimi zůstane i VIP Lounge s Plzeňským Prazdrojem…“

„Určitě, tento servis si naši vystavovatelé velmi pochvalují, neboť dvě hostesky jsou jim plně k dispozici s občerstvením po celou dobu veletrhu. Jen ještě přemýšlím o tom Prazdroji, a to ze dvou důvodů: za prvé se mi nelíbí tuzemská cenová politika, neboť lahvovou plzeň koupím v Mnichově levněji, a za druhé, podle mého soudu, máme u nás již chutnější piva.“

„Bude součástí doprovodného programu opět Český den, který jste posledně uspořádali společně se Svazem spedice a logistiky a Českou logistickou asociací? Budou se moci zájemci těšit i na další ,české‘ nebo ,česko-slovenské‘ akce?“

„Ano, opět za finančního příspěvku MPO připravujeme českou get-together party, a to ve čtvrtek 12. května v 17.00 hodin v pavilonu B5 na společné české expozici. K dispozici bude českou profesionální firmou připraveno vkusné a chutné občerstvení s hudebním doprovodem. V této souvislosti si na tuto naši společenskou akci dovoluji pozvat i čtenáře Dopravních novin – návštěvníky veletrhu.“

Luboš Spálovský www.tranportlogistic.de

spinner