Roman Titz (Euralog) pro DN

„Euralog bude nabízet kompletní škálu logistických služeb“

Na přelomu roku založilo šest dopravních firem (ČSAD Hodonín, Bohemia Cargo, CM Transport Tachov, Jipocar Transport, Probo Trans a Vladimír Šmídl – Tranport Žamberk) společnou obchodní společnost s názvem Euralog. Je to zřejmě první vlaštovka očekávaných změn, k nimž na českém trhu dojde v souvislosti se vstupem ČR do EU. Na naše otázky odpovídal ředitel a jednatel nové společnosti Roman Titz.

„Co očekávají členské firmy od společného podniku?“

„Možnost uspět na trhu, který se bude pravděpodobně měnit po vstupu naší země do EU, pomocí rozšíření portfolia nabízených služeb. Jsme samostatná obchodní společnost sdružující dopravní a logistickou kapacitu, přičemž každá z členských společností poskytuje určité portfolio služeb. Euralog bude zákazníkům nabízet kompletní škálu přepravních a logistických služeb. Zákazníky začneme oslovovat již v nejbližší době.“

„Nedojde ke konfliktu, pokud Euralog osloví i stávající zákazníky jednotlivých členských firem?“

„Ke konfliktu by dojít nemělo, protože všechny kroky budou patřičným způsobem koordinovány s kompetentními pracovníky jednotlivých společností. Každý obchodní případ přesahující rámec jedné ze společností musí být vyřízen na základě konsenzu. Domníváme se, že když budeme moci nabídnout zákazníkům kompletní portfolio služeb, přinese to prospěch všem zúčastněným firmám.“

„Jak rozsáhlá nabídka vznikne spojením šesti firem?“

„Nejprve bych chtěl zdůraznit, že se nejedná o spojení šesti firem, jednotlivé společnosti si i nadále zachovají svou právní identitu. Jde o spojení jejich přepravních a logistických schopností a potenciálu. Společná nabídka proto vytvoří portfolio služeb na úrovni nadnárodních spedičních společností. Tedy všechny druhy přeprav – silniční, železniční, leteckou, námořní – a odpovídající logistické služby. Rozmístění členských firem geograficky pokrývá celou republiku.

V nabídce bude mít Euralog i osobní hromadnou dopravu, protože jeho součástí jsou i firmy, které tuto dopravu provozují. Dokážeme tedy nabídnout i vyřešení dopravní obslužnosti třeba v nově budovaných průmyslových zónách.“

„Předpokládáte expanzi Euralogu i do dalších zemí střední či východní Evropy?“

„Po rozšíření EU se může trh vyvíjet tak, že se obchod a doprava kvůli nižším provozním nákladům částečně přesunou ze západní Evropy na východ. Polsko, Maďarsko a Slovinsko jsou pro nás země, kde očekáváme vznik řady zajímavých projektů. V současné době vyvíjíme určité aktivity směrem do Polska a Maďarska a mapujeme situaci, abychom tam případně našli vhodného partnera. Po vstupu ČR do Evropské unie na náš trh s největší pravděpodobností vstoupí další volné dopravní kapacity a to ještě přitvrdí stávající konkurenční prostředí.

„Domníváte se, že další vývoj půjde právě tím směrem, který jste zvolili?“

„Po vstupu ČR do Evropské unie na náš trh s největší pravděpodobností vstoupí další volné dopravní kapacity a to ještě přitvrdí stávající konkurenční prostředí. Spojení s dalšími subjekty umožní firmám sdružit kapacity a vystupovat na trhu jednotně. Myslím, že další obdobné projekty budou v ČR ještě vznikat. Ačkoli je Euralog v oblasti logistiky zřejmě první, v jiných oborech již takové aliance existují, například ve stavebnictví.“

Pavel Toman

spinner