Jungheinrich

Hydrostatický vozík DFG/TFG 316s-320 jde do sériové výroby

Hydrostatický vozík DFG/TFG 316s-320 jde do sériové výroby

Česká pobočka německého koncernu Jungheinrich v březnu informovala o zahájení sériové výroby vozíku s hydrostatickým pohonem Jungheinrich DFG/TFG 316s-320. Prototyp velmi tichého „high-tech“ stroje společnost představila již loni v září.

Hydrostatický vozík Jungheinrich se spalovacím motorem a hydrostatickým pohonem (DFG/TFG 316s-320s) může přepravovat náklad o hmotnosti až 2000 kilogramů a zakládat do výšky až 6,5 metru. Je vybaven moderní hydrostatickou technologií. Srdcem nového vozíku je motor Volkswagen ve vznětové (DFG) i plynové (TFG) variantě. Vozík je vybaven regulačními čerpadly a motory kol Bosch Rexroth, software systémové elektro-niky vyvinul Jungheinrich.

„Malý hydrostat je logickým doplněním řady DFG/TFG 425s-435s, úspěšně zavedené na trh v roce 2008,“ uvedl vedoucí produktového managementu a marketingu firmy Jungheinrich Marek Scheithauer. Osvědčený koncept designu, technologie pohonu, ergonomie a bezpečnosti výrobce podle jeho slov přenesl i na nový vozík.

Ekologické motory mají nízkou spotřebu a nízké emise

Hydrostatická technologie pohonu se vyznačuje malým počtem mechanických dílů a je díky tomu nenáročná na servis a údržbu. Motory Volkswagen mají výhody automobilových motorů – jsou velmi tiché a mají nízkou spotřebu i emise.

Vozík Jungheinrich DFG/TFG 316s-320s s hydrostatickým pohonem podle údajů výrobce nabízí vysokou úroveň bezpečnosti v každodenním provozu. Vozík má díky speciální konstrukci protizávaží a vysoko uložené bezpečnostní řízené nápravě nízko umístěné těžiště a tím i vysokou stabilitu. Proto není nutné použití elektronického stabilizačního programu. Tento princip Jungheinrich používá již od roku 2004 u vysokoz­dvižných vozíků se spalovacím motorem.

Důraz na bezpečnost

DFG/TFG 316s-320s je vybaven speciálním designem ovládacího panelu. Řidič tak má dobrý výhled dopředu na náklad a konce vidlí. Konstruktéři podstatně zlepšili také výhled dozadu. Při nakládce a vykládce palet má obsluha díky oknu bez příček z bezpečnostního skla v ochranné stříšce kabiny téměř neomezený výhled směrem nahoru.

Hydrostat lze na přání vybavit růz-nými novými bezpečnostními balíčky Jungheinrich. Například Access Control je systém, který aktivuje vozík teprve po proběhnutí určité sekvence bezpečnostních mechanismů (sepnutý spínač sedadla, pás). Drive Control je zase založen na aktivním bezpečnostním systému Curve Control, který je už léta úspěšně integrován do elektrických vysoko-zdvižných vozíků Jungheinrich. Tento systém snižuje rychlost jízdy v zatáčkách v závislosti na úhlu řízení. Zároveň je rychlost jízdy omezena podle definované výšky zdvihu. U bezpečnostního balíčku Lift Control je navíc podle definované výšky zdvihu snížena rychlost naklápění, displej indikuje úhel naklopení a integrovaný boční posuv je v případě potřeby bez námahy přesunut do naprogramované střední polohy.

(pat) www.jungheinrich.cz

spinner