Automobilová logistika

Potenciál automobilové logistiky v nových členských zemích roste

Experti na automobilový průmysl očekávají, že v příštích deseti letech se v nových členských zemích Evropské unie ve střední a východní Evropě bude dále bouřlivě rozvíjet logistický trh. Obrat v důležitém segmentu smluvní logistiky vzroste na jedenapůl- až dvojnásobek díky vyššímu počtu prodaných osobních vozidel. V červnu to uvedl ředitel Centra automobilového výzkumu CAR (Center Automotive Research) z německého Gelsenkirchenu Gerd Dudenhöffer.¨

Gerd Dudenhöffer poukázal na význam minimálních dodacích lhůt pro komponenty pro výrobu. Trend podle něj jednoznačně směřuje k modulové montáži dodaných sestav. „Potenciál smluvní logistiky roste díky pokračujícímu outsourcingu a také stále vyšší flexibilitě,“ dodal Gerd Dudenhöffer.

Další impulz pro rozvoj logistického trhu bude představovat růst ruské ekonomiky. Gerd Dudenhöffer očekává, že do roku 2010 by mohl počet prodaných osobních vozidel v Ruské federaci vyrovnat odbytu na německém trhu. Zatímco v SRN se loni prodalo 3,15 milionu osobních aut, v Rusku to bylo jen 2,37 milionu vozidel. Možnosti zapojení ruských firem do produkce jsou podle Gerda Dudenhöffera z řady důvodů malé, proto bude výrazně převažovat montáž dodaných komponent. Dodavatelé dílů pro automobilový průmysl se většinou usadili v nových členských zemích Evropské unie, kde našli stabilnější politické a ekonomické prostředí než na ruském trhu. Rostoucí poptávka po dopravě je logickým důsledkem větších vzdáleností mezi výrobními a montážními závody.

n

www.cargroup.org

spinner