​Škoda Group dodá 46 trolejbusů do německého Esslingenu

​Škoda Group dodá 46 trolejbusů do německého Esslingenu

30.3. - Celkem 46 trolejbusů dodá plzeňská Škoda Group do německého Esslingenu. Tamní dopravní podnik – Städtischer Verkehrsbetrieb Esslingen am Neckar – vybral společnost Škoda Group jako vítěze výběrového řízení na dodávku trolejbusů o délce 12 metrů a 18 metrů pro další rozvoj své trolejbusové dopravy. Součástí objednávky je také opce na dodávku dalších patnáct trolejbusů. Vozidla budou postavena na platformě s typovým označením Škoda 32Tr a 33Tr.

„Z vítězství v tendru máme velkou radost a těšíme se na úzkou spolupráci s městem Esslingen. Věříme, že nové trolejbusy Škoda přispějí k dosažení cíle, který si město Esslingen stanovilo - provozování 100% bezemisní městské dopravy. Půjde o společnou práci na klíčových inovacích vedoucích k rozvoji ekologicky šetrné mobility,“ uvedl k dodávce trolejbusů pro Esslingen Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group.

Starosta města Esslingen, Matthias Klopfer, k tomu dodal: „Jakmile budou nové trolejbusy od Škoda Group dodány, Esslingen se stane jedním z prvních měst v Německu s bezemisní místní dopravou. Co se týče ekologicky šetrné mobility, patříme k absolutním průkopníkům v rámci celého Německa. Právě náš městský dopravní podnik totiž významně přispívá k dosažení celkové klimatické neutrality našeho města do roku 2040.“

Dodávka 46 trolejbusů bude probíhat do konce roku 2026. Celkový objem zakázky (bez opce na 15 trolejbusů) činí 41 424 600 EUR. Ve všech trolejbusech budou instalovány baterie, které umožní autonomní provoz bez trakčního vedení až na vzdálenost 25 km. Trolejbusy jsou zároveň vybaveny technologií rekuperace, kdy při brždění například během jízdy z kopce jsou baterie zpětně dobíjeny brzdnou energií. Součástí dodávky trolejbusů je také plné zajištění servisu ze strany Škodovky.

Vyšší komfort pro cestující a konfigurace na míru

Podobně jako v případě jiných zákazníků budou trolejbusy pro Esslingen nakonfigurovány přímo na míru požadavkům esslingenského dopravního podniku. Provedené úpravy dále zvýší komfort pro cestující a nabídnou některé prvky typické spíše pro meziměstskou dopravu. Kratší trolejbusy Škoda 32Tr budou ve dvoudveřovém provedení a kloubové trolejbusy Škoda 33Tr budou třídveřové. Všechna vozidla dostanou komfortnější sedadla pro cestující v provedení obvyklém spíše pro meziměstský provoz. Dále budou trolejbusy osazeny elektrickou rampou pro nástup cestujících s kočárky nebo na invalidním vozíku a k dispozici budou moderní informační systémy a připojení k internetu prostřednictvím palubní sítě wifi.

Pohon trolejbusů zajistí bezemisní úsporné asynchronní motory Škoda, přičemž kloubové trolejbusy budou ve dvoumotorovém provedení se dvěma hnanými nápravami (střední a zadní náprava). To zajistí lepší dynamické parametry i snazší jízdu v kopcovitém terénu, případně při zhoršené sjízdnosti komunikací během nepříznivého zimního počasí. K výbavě vozidel bude patřit také moderní diagnostika, včetně možnosti vzdáleného servisního přístupu pro technický a opravárenský tým.

Německo jako klíčový trh pro bezemisní mobilitu

Esslingen rozšiřuje 29kilometrovou trolejbusovou síť o dalších pět kilometrů tratí a stane se jedním z prvních měst v Německu s bezemisní městskou dopravou. Díky rozsáhlé síti tras s trolejovým vedením budou moci být všechny linky dopravního podniku provozovány výhradně trolejbusy poháněnými zelenou elektřinou od městské energetické společnosti Stadtwerke Esslingen (SWE). Místní veřejná doprava v Esslingenu tak bude zcela bezemisní a CO2-neutrální.

Škoda Group je významným dodavatelem moderních bezemisních řešení pro městskou a meziměstskou mobilitu v Německu. Před nedávnem například představila nejdelší tramvaj na světě – Škoda ForCity Smart 38T určenou pro německý dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv), který zajišťuje veřejnou dopravu v Mannheimu, Heidelbergu a Ludwigshafenu. Tramvaje zajistí provoz na tamních městských a meziměstských linkách. Celkem se jedná o dodávku 114 vozidel ve třech velikostech. Zároveň je Škoda Group také největším dodavatelem tramvají do Německa pro provozy o rozchodu 1000 mm.

(red)

Foto: Škoda Group

spinner