16. září 2011
Členové britské asociace silniční dopravy RHA (Road Haulage Association) se v nejnovějším průzkumu, který asociace v srpnu zorganizovala ve spolupráci s britským ministerstvem dopravy, shodli na tom, že rozvoj logistického a dopravního sektoru nejvíce brzdí dva faktory: obtížný přístup k finančním prostředkům (cash flow) a nízká kvalita a nedostatečná kapacita silniční sítě.
„Kongesce jsou velice nákladné a výrazným způsobem snižují efektivitu. Na problém jsme upozorňovali mnoho let a výhled do budoucna vypadá ještě hůře,“ řekl ředitel RHA pro dopravní politiku Jack Semple.
„Pokud jde o finanční stránku, komplikovaný přístup dopravců k bankovním úvěrům a dalším formám financování registrujeme již od druhé poloviny roku 2008, kdy vypukla globální finanční krize. V novém průzkumu vycházíme i z údajů od Bank of England a dalších finančních institucí. Malé a střední podniky mají i přes oživení ekonomického růstu stále problém získat volné prostředky pro další rozvoj. Jsme přesvědčeni o tom, že to je jednou z vážných překážek pro naplnění rozvojové strategie britské vlády,“ dodal.
Podle RHA se dostává britské odvětví silniční dopravy do finančních kleští, které omezují možnosti rozvoje podnikání a investice do nového vozového parku. Vedle financování a nedostatečné kapacity silniční sítě dopravce trápí také nejistota ohledně podmínek na trhu a regulace.