7. února 2002
Společnost TNT Česká republika se stala finalistou soutěže o cenu za
jakost TPG Masters Award, kterou na konci ledna v nizozemském Amsterdamu
podruhé udělovala mateřská nadnárodní společnost TNT Post Group (TPG).
Ocenění převzal generální manažer TNT Česká republika Petr Chvátal.
Pravidla soutěže a hodnocení vycházejí z modelu podnikatelské
úspěšnosti (Business Excellence EFQM), který je základem pro udílení
„Evropské ceny za jakost“.
Ocenění podle Petra Chvátala „zhodnocuje dlouhodobé zaměření českého
managementu na kvalitu poskytovaných služeb a procesů zabezpečujících
zaměření na plnění požadavků zákazníka“.
Ocenění TPG Masters Awards je další v řadě certifikátů, které TNT
Česká republika získala. Jako jedna z prvních poboček v zemích střední
a východní Evropy získala v roce 2000 certifikát systému řízení
jakosti podle normy ISO 9002 a v témže roce úspěšně prošla
i certifikací systému práce s lidskými zdroji po-dle britského standardu
IiP (The Investor in People). Certifikát IiP získala česká TNT jako vůbec
první pobočka celé TPG v rámci celosvětové implementace tohoto modelu
(viz DN 29/01).
Nadnárodní firmu TNT Post Group tvoří vedle TNT také poštovní divize
Holandské královské pošty. TPG disponuje vlastními dopravními
sítěmi – leteckou, která pokrývá většinu hlavních světových
destinací, silniční s pokrytím celého evropského kontinentu a Turecka a
dále leteckou s využitím komerční sítě zajišťující doručení
zásilek. Divize TNT Express, která je součástí společnosti TNT, doručuje
3,7 miliónu balíků, dopisních zásilek a zboží týdně s využitím
vlastní sítě zahrnující 840 dep, uzlových stanic a třídicích center.
Provozuje více než 19 tisíc vozidel a 61 letadel.
(mna)