27. března 2008
Počet nehod zaviněných řidiči nákladních vozidel je podstatně nižší, než se běžně traduje. Pohybuje se jen kolem sedmi procent. Přesto se může i silniční nákladní doprava výraznou měrou podílet na zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Shodli se na tom účastníci mezinárodního semináře, který v polovině března v Praze uspořádal Ústřední výbor Asociace italských dopravců ve spolupráci se společnostmi AISCAT, IVECO a Mercedes-Benz.
Seminář byl součástí třetí informační Kampaně pro bezpečnost v silničním provozu, která letos pod mottem Bezpečí sdružuje Evropu probíhá pod záštitou Evropského parlamentu. Její organizátoři hodlají vymezit aktuální témata týkající se bezpečnosti a shrnout je do přehledného dokumentu, který předají Evropské komisi jako jeden z podkladů pro určování priorit v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
Dopravci a výrobci pokládají svůj příspěvek za důležitý mimo jiné z toho důvodu, že cíl Evropské komise z roku 2001 – snížit do roku 2010 počet úmrtí na polovinu – se zatím nedaří uspokojivě plnit.
Podle organizátorů kampaně je nutné cíleně působit na všechny složky, které bezpečnost provozu ovlivňují – na infrastrukturu, vozidla i řidiče. Zatímco první dvě se na nehodách podílejí stejným dílem (30 procenty), největší podíl na vzniku nehod mají samotní řidiči. Zaměření především na řidiče proto zohledňovaly již i předchozí kampaně, které byly nazvány Všichni jsme na stejné cestě a Respektuji tě.
(lan)