SdruŽení Železničních speditérů

IBS ustavilo zvláštní pracovní skupinu na podporu volné soutěže

Na počátku ledna zahájila na půdě Mezinárodního zájmového sdružení železničních speditérů (IBS) činnost Pracovní skupina AG11 pro odstraňování jevů odporujících pravidlům volné soutěže při spolupráci evropských drah a v březnu začne pracovat další nová skupina AG10 pro koordinaci sítě evropských seřaďovacích vlakových uzlů. Dopravním novinám to oznámil sekretariát sdružení.
IBS založilo 31. října 1996 v Berlíně šest spedičních společností z Německa a Skandinávie, které pro přepravu zboží využívaly převážně železnici. Sdružení jednoznačně podpořilo z mnoha stran proklamovaný strategický cíl „více zboží na železnici“. V lednu 1997 byl zahájen proces registrace sdružení a IBS se postupně rozrostlo o další aktivní a přidružené členy z Německa, Francie, Belgie, Rakouska, Švýcarska, Polska, Švédska, Finska, Španělska, Slovenska a České republiky. V současné době IBS sdružuje 52 členů z šestnácti evropských zemí – celkem na železnici realizují obrat kolem tří miliard €. Dalším cílem sdružení je rozšířit členskou základnu tak, aby pokrývala každou zemi v Evropě.
IBS je jako zájmové sdružení železničních speditérů jedinou organizací svého druhu v Evropě. Jejím aktivním členem může být každá firma nebo organizace, hájící zájmy železnice jako dopravního systému. Osoby, firmy a organizace podporující tyto cíle se mohou stát také přidruženými členy.
I přes relativně krátkou dobu působení se IBS stalo významným „lobbistou“ za zájmy železniční dopravy. Díky specifické znalosti know-how a nezanedbatelnému objemu zboží představuje kompetentního a významného partnera státních i soukromých železničních společností, zasilatelů i tvůrců evropské dopravní politiky. Značný přínos představuje podle sekretariátu sdružení také jeho spolupráce s generálním ředitelstvím DG VII (doprava a energetika) Evropské komise.
S ČR rámcová dohoda od roku 1999
S řadou evropských drah již IBS podepsalo rámcové dohody o podpoře spolupráce se členskou základnou IBS, s mnoha dalšími se dohody připravují. Rámcová dohoda s Českými drahami byla podepsána v Berlíně 29. dubna 1999 na 6. řádném zasedání členů IBS. Výsledky činnosti specializovaných pracovních skupin jsou všem členům IBS plně k dispozici a slouží jako podklad pro další zlepšování obchodního plánování.
Sdružení hodlá posílit postavení železniční spedice v Evropě, především zvýšením výkonnosti železnice jako dopravního systému, zavedením jednotných podmínek pro železniční spedici, aktivním zastupováním jejích zájmů, posilováním pozic železničních speditérů jako významné součásti železničního trhu v úzké spolupráci s evropskými železničními společnostmi a zvýšením svého vlivu na dopravní politiku v Evropě.
n
www.ibs-ev.com 

spinner