2. července 2009
Dozorčí rada francouzského námořního přístavu Le Havre v dubnu schválila nový strategický plán rozvoje. Analýza současných trendů světového obchodu a vyhlídky na další rozvoj definovaly zaměření přístavu na kontejnerovou dopravu, překlad paliv a Ro/Ro provoz. V případě překladu kontejnerizovaného zboží hodlá Le Havre i v obrovské konkurenci dalších severoevropských přístavů počet přeložených kontejnerů do roku 2020 zdvojnásobit na šest milionů TEU.
Cílem přístavní správy je zvýšit podíl přístavu na trhu severozápadní Evropy do roku 2015 na devět procent. Pro Le Havre to především znamená zintenzivnění úsilí při modernizaci a výstavbě dalších zařízení. Pro posílení spojení přístavu s vnitrozemím správa
plánuje zvýšení podílu železniční, říční a feederové dopravy. Do roku 2020 by měly všechny návazné dopravy zvýšit objem o 25 procent na 3,6 milionu TEU.
Celkový objem investic, které přístavní správa GPMH (Grand Port Maritime du Havre) na období let 2009 až 2013 vyčlenila, se pohybuje kolem 700 milionů €. To by podle jejích představ mělo stačit na zajištění krátko-, středně- i dlouhodobých cílů.
GPMH věnuje velkou pozornost dopadům přístavní reformy na personál, protože součástí celého rámce změn je i částečný přesun pracovníků přístavu k provozovatelům jednotlivých terminálů. Součástí změn budou různé rekvalifikační kurzy. Každý zaměstnanec bude také moci využít program individuální péče a podpory. Hlavní zásadou bude zachování stávajících pracovních příležitostí, ať už zaměstnanci přejdou pod jednotlivé operátory terminálů, nebo zůstanou u GPMH, oznámila správa přístavu.
n